اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گچساران:

شاه‌کلید توسعه حمایت از تولید ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: شاه‌کلید توسعه و جهاداقتصادی حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای ایرانی است.

شاه‌کلید توسعه حمایت از تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید یعقوب زراعت‌کیش در نخستین نشست با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در سال 91 با تبریک سال جدید و نامگذاری سال 91 با عنوان " سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری سال 91 در روندی اقتصادی، در راستای نامگذاری سال‌های گذشته است.

* حمایت از تولید افزایش اشتغال را در پی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تلفیقی از سال اصلاح الگوی مصرف و سال جهاداقتصادی دانست و افزود: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مقوله و فرصت مهمی در راستای استفاده از تولیدات داخلی است.

زراعت‌کیش نامگذاری سال 91 توسط مقام معظم رهبری مانند سال‌های گذشته را نشان از درایت و تفکر هوشمندانه ایشان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت و درک صحیح از شرایط اقتصادی و اهمیت موضوع، چالش عمده اقتصاد را شناسایی کرده و امسال را در راستای بهبود و رفع این چالش نامگذاری کردند.

زراعت‌کیش ادامه داد: وقتی کالاها از نظر کیفیت تفاوتی نداشته باشند استفاده از کالاهای داخلی سبب مصرف بیشتر تولیدات داخلی در نتیجه کم شدن هزینه‌ها و سودآوری بالا می‌شود.

مقام عالی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران افزایش سودآوری را سبب گسترده‌تر شدن تولید دانست.

زراعت‌کیش ابراز داشت: گسترده‌تر شدن تولید سبب افزایش اشتغال، رضایت و بهبودی سایر شاخصه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

وی شاه‌کلید توسعه و جهاداقتصادی را حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: تولید ملی علاوه بر مقوله مصرف کالای داخلی بحث حمایت از تولیدکنندگان داخلی را هم شامل می‌شود.

* حمایت از تولیدات داخلی سبب تقویت نیروی کار می‌شود

این مقام علمی گچساران مدیریت، نیروی کار، سرمایه و زمین را عوامل چهارگانه در فرایند تولید برشمرد و نیروی کار و سرمایه را مهمترین عوامل در فرایند تولید دانست.

زراعت‌کیش یادآور شد: با حمایت از تولیدات داخلی و مصرف بیشتر کالاهای داخلی در بلندمدت می‌توان بهره‌وری و کارایی نیروی کار و سرمایه را افزایش داد.

وی حمایت از تولیدات داخلی را عامل مهمی در کمک به کارگران و سرمایه‌گذاران داخلی عنوان و تأکید کرد: با تولید کالاهای داخلی با کیفیت، بادوام و با قیمت ارزان‌تر در مقایسه با کالاهای خارجی در صورت مصرف بیشتر می‌توان به توسعه اقتصادی و همه‌جانبه کشور کمک کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول