اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی استان البرز خبر داد

نجات جان ده‌ها مسافر در جاده‌های البرز

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد تسهیلات نوروزی البرز از نجات جان ده‌ها مسافر نوروزی طی روزهای اخیر در محورهای کوهستانی و سردسیر این استان خبر داد.

نجات جان ده‌ها مسافر در جاده‌های البرز

علی عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین کمیته‌های تسهیلات نوروزی مربوط به واحد امداد و نجات و خدمات پزشکی و اورژانسی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تیم‌های ویژه امدادی–پزشکی در طول جاده‌های استان البرز که از جمله محورهای مهم و شریان‌های اصلی کشور است، مستقر شده‌اند.

* استفاده از تجهیزات پیشرفته امدادی و پزشکی در جاده‌های البرز

این مسئول خاطرنشان کرد: تیم‌های فوق از امکانات خوبی از جمله پزشکان مجرب، نیروهای امدادگر ماهر و تجهیزات پیشرفته برخوردار هستند و حتی آمبولانس‌های مجهز به سیستم ردیابی مدرن در اختیار این تیم‌های امدادی قرار گرفته است.

عبادی با اشاره به کاهش تصادفات و هم‌چنین حوادث جاده‌ای طی روزهای اخیر گفت: از ابتدای آغاز مرحله نخست سفرهای نوروزی شاهد کاهش حوادث رانندگی و جاده‌ای بودیم که این امر بسیار مهم،  ارزشمند و خوشحال کننده است.

وی افزود: این موفقیت در حالی حاصل شده است که ما در روزهای آخر اسفندماه سال گذشته شاهد بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی استان البرز بودیم.

* همکاری دستگاه‌های مختلف برای امدادرسانی به مسافران نوروزی

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی البرز با تأکید بر اینکه برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی دستگاه‌های امدادی و خدمات متعددی مشارکت دارند، گفت: به عنوان نمونه وقتی شاهد بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی این استان بودیم، ده‌ها نفر از مسافران نوروزی غافلگیر و در جاده‌ها سرگردان شدند.

عبادی افزود: طی روزهای اخیر چندین مورد گرفتار شدن مردم در میان بارش برف و کولاک گزارش به ما رسید که در کمترین زمان مأمورانی از راهداری، راهنمایی و رانندگی، هلال‌‌احمر و دیگر ارگان‌های مسئول به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: براساس آمارها بیش از 70 نفر طی روزهای اخیر در جاده‌های کوهستانی استان البرز گرفتار برف و کولاک شدند که همه آنها با تلاش مأموران نهادها و ارگان‌های مسئول نجات یافتند.

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی البرز اظهار داشت: پس از نجات جان این مسافران نوروزی، دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش نیز وارد عمل شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته، مسافران گرفتار در برف را در برخی از مدارس استان البرز اسکان دادیم.

عبادی گفت: این خدمات تا پایان اجرای طرح نوروزی یعنی 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ستاد تسهیلات نوروزی با هماهنگی نهادها و ارگان‌های مسئول تمام تلاش خود را برای اینکه مردم سفری امن و همراه با آرامش داشته باشند، انجام داده و برای تحقق تمام برنامه‌های خود نیازمند همکاری مردم هستیم.

عبادی در پایان اظهار داشت: لازم است مردم پیش از انجام سفر خود ضمن اطلاع از وضعیت ایمنی خودرو خویش، از شرایط آب و هوایی جاده‌های استان البرز نیز آگاه شوند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول