اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسیر عنوان کرد

چیدن سفره هفت‌سین بر بلندای کوه هزار بردسیر

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسیر گفت: به همت کوهنوردان شهرستان بردسیر، سفره هفت‌سین بر بلندای کوه هزار بخش گلزار چیده می‌شود.

چیدن سفره هفت‌سین بر بلندای کوه هزار بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، غلامعلی موحدی‌نیا ظهر امروز در بازدید از کمپ‌های راهنمای مسافران نوروزی اظهار داشت: بردسیر هم اکنون آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی بیان داشت: زیبایی‌‌های دیدنی شهرستان بردسیر همراه با هوای مطلوب و دلپذیر بهاری چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

موحدی‌نیا افزود: سال  جاری برای نخستین بار درکشور سفره هفت‌سین به همت کوهنوردان استان و شهرستان بردسیر بر بلندای کوه هزار بخش گلزار این شهرستان با ارتفاع 3 هزار و 300 متر از سطح دریا گسترده می‌شود.

فرماندار بردسیر خاطرنشان کرد: 12 مدرسه با بیش از 50 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در بردسیر، گلزار و لاله‌زار مجهز و آماده شده است.

موحدی‌نیا بیان داشت: اکیپ راهنمای مسافران نوروزی در چهار مکان و متشکل از نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس 115 جاده‌ای کار راهنمایی و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: رودخانه‌های فصلی و دائمی با عبور از دامنه میان کوه‌های این شهرستان آبشار اردیکان را پدید آورده و این آبشار سالانه مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد و مرتفع‌ترین روستای مسکونی دنیا در این محل قرار دارد که دیدن ان خالی از لطف نیست.

فرماندار بردسیر گفت: سد خاکی لاله‌زار نیز یکی از چشم‌اندازهای بسیار زیبای این شهرستان است و به لحاظ وجود چمن‌های طبیعی و گلستان‌های گل محمدی در حاشیه این سد جزو زیباترین مناطق گردشگری کشور و استان کرمان است.

موحدی‌نیا افزود: در شهرستان بردسیر حیات وحش منطقه بیدوئیه هم بسیار دیدنی است و این منطقه چهارمین زیستگاه آهوان کور است که گردشگران براحتی می‌توانند آهوان را در آنجا مشاهده کنند.

وی با اشاره به قدمت 5 هزار ساله بردسیر گفت: شهرستان بردسیر آثار تاریخی بسیار زیبایی از جمله خانه بهادرالملک، پیر جارسوز، روستای تاریخی بهرامجرد، ارگ نگار و بردسیر دارد.

موحدی‌نیا با تبریک سال نو به همه هموطنان از مسافران نوروزی دعوت کرد تا از شهرستان زیبای بردسیر و طبیعت زیبای آن نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول