اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو انجام شد

مسابقه تزئین سفره هفت‌ سین در اردبیل

خبرگزاری فارس: در آستانه سال نو مسابقه تزئین سفره هفت سین و سبزه‌آرایی در اردبیل برگزار شد.

مسابقه تزئین سفره هفت‌ سین در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مسابقه که عصر امروز برگزار شد، در بخش‌های مختلف شامل تزئین سفره هفت سین و سبزه‌آرایی به همت ستاد تسهیلات سفرهای استانی برگزار و از برگزیدگان و منتخبان تجلیل شد.

این مسابقه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با هدف نهادینه کردن فرهنگ چیدمان سفره هفت سین در جوامع ایرانی و نشان دادن این رسم به عنوان یک فرهنگ معنوی ارزشمند برگزار شد.

منتخبان این مسابقه آثار خود را تا عصر فردا در نگارخانه خطایی به معرض دید گذاشتند و علاقمندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

به برگزیدگان بهترین تزئین سفره هفت سین به رسم یادبود جوایزی نیز اهدا می‌شود.

در این برنامه که با بخش‌های متنوعی همراه بود هنرمندان سعی کرده بودند زیباترین آثار و آفریده‌های خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش فارس، در یک حرکت معنوی و خیرخواهانه با هدف کمک به بیماران صعب‌العلاج به ویژه بیماران سرطانی سبزه‌های هفت سین مردم در قالب نمایشگاه و جشنواره‌ای در کنار مصلای اردبیل به فروش گذاشته شده است.

این سبزه‌های هفت سین را که افراد خیر و نیکوکار آماده کردند با به فروش رساندن آن درآمد حاصل از آن را به مؤسسه خیریه ریحانه اردبیل پرداخت می‌کنند تا از این طریق به بیماران نیازمند کمک شده باشد.

استقبال مردم از این نمایشگاه و خرید سبزه سفره هفت سین با مبالغ بالا نشان می‌دهد که مردم در ایام پایانی سال و نزدیک عید افراد مستمند و نیازمند را فراموش نکردند و به هر طریق ممکن می‌خواهند به آنها مدد برسانند.

علیرضا سرابیان مدیرعامل مؤسسه ریحانه اردبیل با قدردانی از عاملان این حرکت خیرخواهانه گفت:‌ جمعی از جوانان دانشجو در قالب کمیته‌های فرهنگی این نمایشگاه را برپا کردند تا با به فروش رساندن سبزه‌های هفت سین هزینه آن را به بیماران سرطانی زیر پوشش ریحانه بپردازند.

وی افزود: این حرکت خودجوش و ابتکاری بوده و مردم نیز در نهایت صداقت و صفا از آن خرید می‌کنند.

به گفته سرابیان این نمایشگاه تا فردا باز می‌باشد و مردم می‌توانند سبزه هفت سین خود را از این مکان خریداری کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول