اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیست اسکی خوشاکو میزبان گردشگران زمستانی

خبرگزاری فارس: پیست اسکی خوشاکو در 30 کیلومتری غرب ارومیه و در منطقه راژان قرار دارد و محلی برای ورزش‌های زمستانی و میزبان گردشگران است.

پیست اسکی خوشاکو میزبان گردشگران زمستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه خوشاکو روستایی از توابع بخش سیلوانه و منطقه راژان است، این منطقه به دلیل برخورداری از کوه‌هایی با شیب مناسب موقعیت ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های ورزش اسکی دارد.

با وجود پوشش گیاهی مناسب نیز قابلیت ایجاد پیست اسکی روی چمن برای فصول گرم سال نیز وجود دارد.

این پیست هر سال با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازان از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است از این‌رو در صورت سرمایه‌گذاری، این جاذبه به کانون گردشگری و ورزشی ملی و بین‌المللی تبدیل می‌شود.

این منطقه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

خوشاکوی ارومیه با وجود ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابیت‌های طبیعی به دلیل نبود امکانات مناسب نتوانسته رونق زیادی داشته باشد از این‌رو توجه جدی به این موضوع ضروری است و مسئولان و مدیران ورزشی استان باید در این زمینه برنامه‌ریزی صحیح و اساسی داشته باشند.

* پیست خوشاکو دارای قابلیت توسعه صنعت گردشگری

پیست خوشاکو به خاطر اهمیت اقلیمی و جغرافیایی برای جذب سرمایه‌گذاری، رونق گردشگری، ورزشی، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان و شهرستان ارومیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در این زمینه می‌گوید: پیست اسکی خوشاکو از جمله مکان‌های بکر در زمینه ورزش‌های زمستانی است که هر سال از استان‌های همجوار و کشورهای همسایه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کاظم غنی‌زاده افزود: این پیست آماده پذیرش گردشگران است و در این مکان وسایل اسکی با قیمت مناسبی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیست اسکی خوشاکوی ارومیه با 50 هزار مترمربع مساحت روزهای جمعه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر پذیرای علاقه‌مندان به ورزش مفرح اسکی است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان خاطر نشان کرد: شماره تلفن‌های 2250313 و 2250247-0441 آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات هموطنان درباره نحوه ارائه خدمات است.

* شناسایی مناطق بکر برای توسعه ورزش‌های زمستانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری در این مکان ورزشی و تفریحی می‌گوید: 4 میلیارد ریال اعتبار در راستای آسفالت مسیرهای پیست، طراحی تله کابین، بازسازی هتل موجود و ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران، مسافران و ورزشکاران اختصاص یافته است.

علی ملااحمدی ادامه می‌دهد: این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی دارای منابع طبیعی غنی و ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه ورزش‌های زمستانی است.

این مسئول اضافه می‌کند: مناطق بکر دیگری نیز در استان وجود دارد که باید شناسایی شود تا زمینه لازم برای توسعه این ورزش در استان فراهم شود.

 

==============

گزارش از: سمیه قربانی

==============

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول