اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

اعزام 2 هزار مبلغ به سراسر کشور در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از 2 هزار مبلغ در قالب طرح بشیران جوان در ایام نوروز خبر داد.

اعزام 2 هزار مبلغ به سراسر کشور در ایام نوروز

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: نوروز ایام پر رفت و آمدی است و قلب‌ها مانند بهار طبیعت نو می‌شود.

وی ایام نوروز را زمینه مناسبی برای تبلیغ احکام و معارف اسلامی دانست و گفت: نوروز یک فرصت مناسب برای ترویج احکام الهی است که متاسفانه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کمتر به این مسئله پرداخته و قدر این فرصت را دانسته‌اند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طلاب جوان پایه‌های چهارم تا هفتم حوزه را به عنوان بشیران جوان برای تبلیغ چهره به چهره در نوروز ساماندهی کرده است.

وی کادرسازی تبلیغی بین طلاب جوان و تربیت مبلغین آینده، ترویج تبلیغ چهره به چهره و امر به معروف و نهی از منکر در بین اقوام و آشنایان و نونهالان را از اهداف مهم اعزام مبلغ در ایام نوروز عنوان کرد.

موسوی گفت: 2 هزار نفر از طلاب جوان در قالب طرح بشیران جوان با حکم تبلیغی و معرفی‌نامه بشیران جوان در بین اقوام و دوستان و آشنایان خود به تبلیغ احکام و معارف دین می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بشیران جوان در وطن خود به امر تبلیغ می‌پردازند تصریح کرد: این طلاب کلاس‌های آموزش نماز، روان‌خوانی و روخوانی قرآن تشکیل داده و همکاری و همیاری با روحانی محل به منظور تعظیم شعائر اسلامی و برپایی مراسمات در مساجد و برپایی نماز جماعت را در صدر کارهای خود قرار می‌دهند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تذکر در مورد مراسم‌های جشن در ایام نوروز را از دیگر وظایف بشیران جوان برشمرد و اظهار کرد: جشن‌های نوروزی هر چند خوبی‌های فراوانی دارد و دیدار با ایتام و خانواده شهدا و بیماران در این ایام انجام می‌گیرد اما ممکن است در برخی مراسم‌ها گناهانی از قبیل اسراف و تبذیر انجام شود.

وی ادامه داد: لازم است عواقب اسراف برای مردم تبیین شده و نظر اسلام در خصوص اسراف، قناعت و صرفه‌جویی برای مردم بیان شده و در خصوص صله رحم، صلح و آشتی تذکرات لازم داده شود.

موسوی عنوان کرد: طلاب در باشگاه‌های ورزشی حاضر شده و با ایجاد حلقه‌های معرفت نسبت به تبیین معارف اسلامی اقدام کرده و گروه‌هایی نیز برای دیدار با علما، ایتام و بیماران بستری در بیمارستان‌ها تشکیل خواهند داد.

وی به دیگر اقدامات این اداره‌کل برای مبلغان اشاره کرد و افزود: دوره فشرده آموزشی خاص نوروز برای بشیران جوان برگزار شده و یک سبد نوروزی هم به این طلاب دادیم و کتابی هم در مورد تبلیغ چهره به چهره تدوین شده و برای بهره‌برداری در ایام نوروز بین بشیران جوان توزیع شد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول