اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست روز گذشته صورت گرفت

نجات دو سرباز از کولاک سنگین در تکاب

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار تکاب گفت: دو نفر سرباز در تکاب از کولاک سنگین به عبارتی مرگ حتمی طی عملیات امدادرسانی نجات یافتند.

نجات دو سرباز از کولاک سنگین در تکاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب علی ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران در تکاب به فعالیت‌های ستاد مدیریت بحران این شهرستان در طول یک ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: حدود بیست روز گذشته دو نفر سرباز که در حال رفتن به تبریز بودند خودرو خود را به دلیل صعب‌العبور بودن جاده در بخشی از جاده متوقف کرده و پیاده به راه خود ادامه داده بودند ولی در کولاک گرفتار شدند.

وی تصریح کرد: این دو سرباز که به مرخصی آمده بودند به دلیل نامساعد بودن هوا و مه شدید همدیگر را گم کرده پس هر یک از آنها را اعضای ستاد مدیریت بحران در نقطه‌ای دور از یکدیگر پیدا کردند به طوری که هر دو در حال مرگ بودند و وضعیت یکی از آنها نیز به شدت وخیم بود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی بلافاصله این جوانان را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منطقه برای آغاز عملیات احیاء متنقل کردند که به دلیل سرعت عمل و حضور به موقع نیروهای امدادی آنها به زندگی بازگشتند و بعد از یک هفته بستری شدن در بیمارستان ترخیص شدند و به آغوش خانواده خود برگشتند.

وی به امدادرسانی هلال‌احمر به بانوان هنگام وضع حمل اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته مردم تکاب و حومه به دلیل حجم سنگین برف روزهای بسیار سختی تجربه کردند ولی نیروهای امدادی با تمام قوا همواره در کنار آنها قرار داشتند به طوری که در ایام بارش برف و کولاک هفت نفر خانم باردار طی عملیات نجات به بیمارستان منتقل شدند.

 

ابراهیمی به آمادگی هلال‌احمر این شهرستان برای خدمات‌رسانی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: نیروهای امداد جمعیت هلال احمر در دو نقطه ورودی زنجان و بیجار همچنین ورودی شاهین‌دژ، ارومیه و تبریز مستقر هستند تا به مسافران نوروزی و مردم بومی در صورت نیاز کمک کنند.

 

معاون فرماندار تکاب با بیان اینکه تلاش خواهد شد انباشت برف پیرامون منطقه تاریخی تخت سلیمان تکاب برای گردشگران مشکل ایجاد نکند، افزود: گردشگران داخلی و خارجی هر سال برای بازدید از این اثر تاریخی به تکاب سفر می‌کنند لذا امسال ستاد تسهیلات نوروزی با مشارکت ستاد مدیریت بحران برای رفع موانع موجود در این منطقه تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/غ20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول