اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

رشد 150 درصدی اعتبارات استانی جوانان در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از رشد 150 درصدی اعتبارات استانی جوانان در سال جاری خبر داد.

رشد 150 درصدی اعتبارات استانی جوانان در سال جاری

محمدرحیم شهریاری امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بیرجند عملکرد یکساله جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی را تشریح کرد.

*فارس: در مورد راه‌اندازی ندای 147 توضیح دهید؟

شهریاری: سامانه 147 برای نخستین بار در کشور در خراسان‌جنوبی راه‌‌اندازی شد که قرار است در سایر استان‌ها نیز اجرا شده و مجری طرح کشوری استان ما باشد.

همچنین مدیریت سوانح و حوادث کشور نیز در سال جاری توسط این جمعیت طراحی شده و همچنین وب‌سایت این جمعیت در خراسان‌جنوبی تا پایان سال رونمایی می‌شود.

*فارس: چند پایگاه امداد جاده‌ای در سال جاری در سطح استان افتتاح شد؟

شهریاری: احداث پایگاه امداد جاده‌ای خوسف و شهید زارعی فردوس از دیگر اقدامات انجام شده در طول سال جاری بوده است.

برای احداث این پایگاه‌های امداد جاده‌ای در مجموع بالغ بر 5 میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین ساختمان جوانان هلال‌احمر نهبندان با زیر بنای یک‌هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

*فارس: در مورد سوله‌های امدادی هلال‌احمر در سال جاری توضیح دهید؟

شهریاری: سه سوله امدادی در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و سرایان در سال جاری با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال و به مساحت 2 هزار متر مربع احداث شده است.

همچنین افتتاح شعب سربیشه، سرایان و درمیان نیز از دیگر اقدامات سال جاری است که برای احداث این شعب اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.

 

*فارس: عملیات احداث چند مجتمع امدادی در سال جاری آغاز شد؟

شهریاری: 34 هکتار زمین به منظور ساخت مجتمع‌ها و پایگاه‌های امدادی استان در سال 90 تملک شد که عملیات اجرایی مجتمع امدادی نهبندان، سربیشه و بشرویه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال آغاز شده است.

عملیات اجرایی ساختمان اداری شهرستان بشرویه نیز با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از دیگر اقدامات این جمعیت در سال جاری است.

همچنین عملیات اجرایی مجتمع امدادی فرهنگی زیرکوه قاینات نیز با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال آغاز شده است.

*در مورد اقدامات انجام شده در مجتمع آب‌درمانی فردوس توضیح دهید؟

شهریاری: ساخت و افتتاح واحدهای اقامتی مجتمع آبدرمانی فردوس و 120 واحد پارکینگ خودرو با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از اقدامات انجام شده این جمعیت در مجتمع آب‌درمانی فردوس است.

*فارس: در مورد انبارهای امدادی استان توضیح دهید؟

شهریاری: عملیات اجرایی ساخت انبارهای امدادی با زیر بنای 2 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در سال جاری آغاز شده است.

همچنین در سال 90 عملیات اجرایی ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر مرکز استان نیز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال نیز آغاز شد.

*فارس: اقدامات انجام شده توسط معاونت داوطلبان را شرح دهید؟

شهریاری: از مهم‌ترین این فعالیت‌ها، جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان به منظور کمک به مردم قحطی‌زده سومالی بود که در این راستا جمعیت توانست مبلغ 5 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری کرده و مقام نخست کشوری از حیث سرانه جمعیت را به دست آورد.

*فارس: کانون‌های جوانان چه اقداماتی در سال جاری انجام داده‌اند؟

شهریاری: در سال 90 کانون‌های دانش‌آموزی استان از رشد 120 درصدی برخوردار بوده است که در این راستا تعداد کانون‌های دانش‌آموزی استان از 140 کانون به 311 کانون افزایش یافته است.

همچنین آموزش بیش از 320 هزار نفر در غالب آموزش‌های همگانی، عمومی و تخصصی، موفقیت 100 درصدی دانش‌آموزان مجتمع‌های دانش آموزی استان در کنکور سراسری در سال 90 نیز از دیگر دستاوردهای جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی است.

*فارس: در مورد طرح امداد و نجات نوروزی توضیح دهید؟

شهریاری: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 24 اسفندماه در خراسان‌جنوبی آغاز شده تا مردم لذت یک سفر شیرین را در جاده‌های ایمن استان با آرامش خاطر احساس کنند.

در این طرح 32 پایگاه سیار و ثابت با همکاری معاونت امداد و نجات و امور جوانان به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های بین شهری خراسان‌جنوبی به مدت 20 روز به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

در طرح ملی نوروزی امسال یک‌هزار و 500 امدادگر با 40 دستگاه خودروی امدادی، عملیات امداد و نجات شامل اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، درمان سرپایی، انتقال و جابه جایی مصدومان، تغذیه، خدمات اولیه نجات، رهاسازی و جستجو را انجام خواهند داد.

*فارس: چند پایگاه در جاده‌های بین شهری استان فعال هستند؟

شهریاری: در حال حاضر در جاده‌های بین شهری استان 12 پایگاه ثابت فعال هستند که علاوه بر این سه پایگاه سیار، مخصوص ایام نوروز در جاده‌های بیرجند، قاینات و فردوس نیز مستقر خواهند شد.

همچنین 3 هزار نفر روز کار از جوانان با استقرار در 17 پست راهنمای مسافران نوروزی در ورودی و خروجی شهرها راهنمای مردم در تعطیلات خواهند بود.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول