اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حذف مقطع راهنمایی در سال جدید تحصیلی

60 معلم مقطع راهنمایی اردکان به مقطع ابتدایی منتقل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان گفت: با اجرای نظام آموزشی 3-3-6 شصت نفر از معلمان مقطع راهنمایی شهرستان اردکان به مقطع ابتدایی منتقل می‌شوند.

60 معلم مقطع راهنمایی اردکان به مقطع ابتدایی منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، اکبر نوریان عصر امروز در نشست شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش که با حضور فرماندار و برخی از مسئولان شهرستان در اداره آموزش و پرورش اردکان برگزار شد، به بیان برخی مشکلات اجرایی نظام آموزشی 3-3-6 (اضافه شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی) پرداخت.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان اجرای این نظام را نخستین قدم در مسیر تغییر ساختار نظام آموزشی و تحقق سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد.

نوریان با بیان اینکه پس از اجرای این طرح 60 معلم مقطع راهنمایی آزاد می‌شوند، افزود: در اجرای نظام آموزشی 3-3-6 به 50 معلم ابتدایی نیاز است و این نیاز باید از طریق انتقال معلمان راهنمایی به دبستان‌ها برطرف شود.

وی توجیه مدیران مدارس مقطع راهنمایی در این راستا را ضروری دانست و تصریح کرد: مدیران و دبیران مقطع راهنمایی تمایلی برای انتقال به مدارس ابتدایی ندارند زیرا فکر می‌کنند از حقوق و مزایای آنان کاسته می‌شود اما این امر واقعیت ندارد و هیچ مبلغی از مجموع حقوق آنان کسر نمی‌شود.

نوریان با اشاره به کمبود کلاس در بسیاری از مدارس ابتدایی اردکان گفت: تعداد اندکی از این مدارس مشکلی از بابت کمبود فضای آموزشی ندارند و خوش‌بختانه آمادگی لازم برای ایجاد کلاس ششم ابتدایی در این مدارس وجود دارد.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در سه چهارم مدارس شهر اردکان نیز تمهیداتی نظیر ساخت کلاس، حذف کلاس‌های آمادگی هم‌چنین انتقال آزمایشگاه، کتابخانه و انباری به نقطه‌ای دیگر اندیشیده شده است.

نوریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در مدارس شهر اردکان بر تأمین لوازم و وسایل مورد نیاز آنان و نیز آماده‌سازی کلاس‌ها به منظور اسکان و رفاه حال گردشگران تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول