اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس استان استان اردبیل:

اردبیل استان چهارم از نظر امنیت است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس استان استان اردبیل گفت: استان ولایت‌مدار با اهالی متدین جزو استان‌های برتر کشور در حوزه امنیت و کاهش جرایم است.

اردبیل استان چهارم از نظر امنیت است

امیر علی روستایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از پیشگامی استان اردبیل در افزایش ضریب امنیت و ارتقای آن خبر داد و اظهار داشت:‌ این استان جزو چهار یا پنجمین استان امن کشور است و در حوزه ناامنی نیز در رتبه بیست و هشتم کشور قرار دارد.

وی با اعلام اینکه هیچگونه سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و باند‌زنی در این استان به وقوع نمی‌پیوندد، تصریح کرد:‌ 77 درصد سرقت‌های این استان منجر به کشف شده در حالی که این رقم در بسیاری از کشورهای دیگر و مناطق همجوار ما کمتر از 40 درصد است.

فرمانده انتظامی استان با یادآوری اینکه افزایش نزاع‌ها به ویژه نزاع‌های موردی در هنگام تصادفات از جمله دغدغه‌های ما است، یادآور شد: ما در این حوزه هیچ مقابله و هیچ مواجهه‌ای نمی‌توانیم بکنیم جز فرهنگ‌سازی در اخلاق و رفتار و کاستن تنش‌ها که جلوی بسیاری از پرخاشگری‌ها را بگیرد.

روستایی در ادامه سخنان خود هرگونه اسباب‌کشی در ایام عید را تنها با مجوز پلیس قابل انجام دانست و بیان داشت: به دلیل شائبه سرقت در برخی از اسباب‌کشی‌ها پلیس با هرگونه اقدام در این حوزه مقابله می‌کند و اجازه نخواهد داد بدون کسب مجوز لازم اسباب‌کشی و یا حمل و نقل اثاثیه در محله با منطقه‌ای انجام شود.

این مسئول با یادآوری اینکه 70 درصد سرقت‌ها در این استان توسط سارقان سابقه‌دار و 60 درصد نیز توسط سارقان معتاد انجام می‌شود گفت: ما از تمام خانواده‌ها انتظار داریم اگر قصد سفر دارند منزل، مغازه و دیگر محیط‌های متعلق به خود را با قفل‌های دیسکی و غیر‌قابل شکستن محافظت کنند و به همسایه‌ها نیز سفارش سرکشی به خانه و محیط زندگی خود را داشته باشند.

رئیس پلیس استان ادامه داد: ما نیز با گسترش نیرو و راه‌اندازی پاس‌های پیاده خودرویی و موتوری سعی داریم از منازل و مغازه‌های مردم صیانت کنیم و از امور زندان‌ها نیز خواسته‌ایم از صدور مجوز مرخصی برای سارقان و مجرمان خطرناک پرهیز کنند.

روستایی در پایان سخنان خود از گشت‌های کنترلی و نظارتی اماکن و اطلاعات در بررسی اقامت مسافران در هتل‌ها و اماکن اقامتی خبر داد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول