اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

رمز سعادت ولایت‌فقیه است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رمز سعادت، عزت، وحدت و هویت اسلامی ما، ولایت‌فقیه است و این موضوع در وصیتنامه تک‌تک شهدا آمده است.

رمز سعادت ولایت‌فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی صبح امروز در نخستین مراسم یادواره شهدای مسجد ولی‌عصر(عج) طرقبه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای گران‌قدر جمهوری اسلامی ایران به‌ ویژه سردار شهید محمودیان و 14 شهید این پایگاه بسیج به عظمت شهادت در راه خدا اشاره کرد و اظهار داشت: در طول 33 سال از انقلاب اسلامی از بزرگان بسیاری در باب شهادت و ویژگی‌هایی که شهدا نسبت به سایر مؤمنان و اولیاء خدا دارند شنیده و خوانده‌اید.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: ما سرتاپای وجودمان مدیون این عزیزان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اثرات با برکت شهادت، تأثیرگذاری تربیتی روی هم‌رزمان و حتی نسل‌های بعدی است.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن در ارتباط با شهادت اظهار داشت: در قرآن با صراحت بیان شده است که "مبادا گمان کنید که شهیدان مرده‌اند بلکه شهیدان زنده‌اند" و این جمله بسیار عجیبی است زیرا بیان می‌شود که حتی نباید گمان کرد که شهدا مرده‌اند.

مصباح‌یزدی گفت: در یکی دیگر از آیات قرآن کریم آمده است "به شهدا مرده نگوئید بلکه آنان زنده‌اند و شما نمی‌فهمید و شما درک ندارید که آنان زنده‌اند".

وی با تأکید بر تفسیر آیات قرآن کریم اظهار داشت: حقیقت‌های عجیبی در قرآن بدان ذکر شده است که ما از درک آنها عاجزیم.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: شهدا برکاتی برای جامعه دارند و اگر فداکاری‌های شهدا از اول اسلام تا به امروز نبود مطمئناً امروز چیزی به نام کشور اسلامی نداشتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی ناهنجاری‌های زمان قبل از انقلاب در مشهد گفت: در همین مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف امام رضا(ع)، مراکز فساد وجود داشت و باز این شهر نسبت به شهرهای دیگر به مراتب وضعیت بهتری داشت.

مصباح‌یزدی تصریح کرد: در زمانی که ما دوران کودکی را سپری می‌کردیم حاج عباس قمی(ره) تلاش می‌کردند تا فقط هفته‌ای یک ساعت در مدارس قرآن کریم تدریس شود آن هم در شهر یزد که مشهور به دارالعباده بود اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون پاک شهدا، قاریان، حافظان و پژوهشگران متعددی در سطح کشور پرورش یافته‌اند و بسیاری از آنان در دنیا بی‌نظیرند.

وی با اشاره به فداکاری‌های بسیار شهدا خاطرنشان کرد: اگر فداکاری شهدا نبود مطمئناً زندگی امروز به نحوی دیگر بود و ارزش معنوی در زندگی‌ها وجود نداشت.

مصباح‌یزدی افزود: درست است که شهدا نیستند اما "عند ربهم یرزقون"اند و سهم ثوابشان در نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی بیان داشت: گمان نکنم هیچ توفیقی بالاتر از این باشد که مخلوق در حضور خداوند متعال روزی داشته باشد.

مصباح‌یزدی با اشاره به مشکلات زندگی مادی آنها را دودسته دانست و افزود: نگرانی و مشکلات مردم در ارتباط با چیزهایی است که از دست داده‌ایم و یا در آینده از دست خواهیم داد.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه ما نسبت به شهدا اهدافی است که آنان برای آن جنگیدند و ما باید با پاسداری از آن اهداف دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

مصباح‌یزدی مهم‌ترین هدف شهدا را پشتیبانی از ولایت‌فقیه دانست و خاطرنشان کرد: رمز سعادت، عزت، وحدت و هویت اسلامی ما، ولایت‌فقیه است و این موضوع در وصیت‌نامه تک تک شهدا آمده و آنان اطاعت از امام و رهبری را وظیفه همه دانسته‌اند.

مصباح‌یزدی ادامه داد: باید با حرکت در مسیر ولایت ارزش‌های جامعه را حفظ کرد زیرا تمام تلاش دشمنان برای نابودی ارزش‌های ماست.

وی با اشاره به وظیفه مهم پدر و مادرها نسبت به فرزندان تأکید کرد: باید با انتقال ارزش‌ها به جوانان در حفظ روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی تلاش کنیم.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول