اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه:

افزایش بلیت اتوبوس‌ها به سیاست‌های کلی دولت بستگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: افزایش یا ثابت ماندن بلیت اتوبوس‌ها به سیاست‌های کلی دولت و نرخ‌های سال آتی باز می‌گردد.

افزایش بلیت اتوبوس‌ها به سیاست‌های کلی دولت بستگی دارد

سیدعباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه یارانه پرداختی از سوی دولت در دو بخش 4.2 میلیارد تومان و یک بخش 2.5 میلیارد تومان صورت گرفته است، اظهار داشت: دولت در سال جاری تنها حدود 11 میلیارد تومان از سهم یارانه خود را از بلیت اتوبوس‌های اصفهان در سه بخش پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد مسافران اتوبوس‌رانی در هر روز و تعداد آنها در سال دولت باید به تعهدات خود مبنی بر پرداخت یک سوم از هزینه‌های بلیت اتوبوس‌ها عمل کند، اضافه کرد: اتوبوس‌رانی اصفهان در این زمینه ادعای طلبکاری ندارد و این ناوگان تنها توقع عمل کردن دولت به تعهدات خود را دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه تصریح کرد: اختصاص یک سوم از هزینه‌های بلیت اتوبوس‌ها به دولت تنها به اتوبوس‌رانی اصفهان اختصاص ندارد و شامل تمام اتوبوس‌رانی‌های موجود در سراسر کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش یا ثابت ماندن بلیت اتوبوس‌ها به سیاست‌های کلی دولت و نرخ‌های سال آتی باز می‌گردد، ادامه داد: زمانی که صحبت از هدفمند شدن یارانه‌ها می‌شود، حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر‌ها نیز باید از یارانه‌ها برخوردار شوند.

روحانی با اشاره به اینکه گران شدن بلیت اتوبوس‌ها با سیاست‌های حمل و نقل عمومی منافات دارد، تأکید کرد: اما در هر صورت هزینه‌های این ناوگان نیز باید تأمین شود و سیستم حمل و نقل عمومی نیز بدون برخورداری از درآمد در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان با مشکل مواجه می‌شود.

وی بیان داشت: تا‌کنون سهم دولت در راستای بلیت اتوبوس‌ها به صورت کامل پرداخت نشده و هم‌چنین هیچ‌گونه صحبتی مبنی بر عدم پرداخت این سهم از سوی دولت نشده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه به آغاز تعهد دولت در این زمینه از چهارم تیرماه سال جاری به مدت یک سال اشاره کرد و گفت: دولت تا تیرماه سال آتی برای پرداخت سهم خود از بلیت اتوبوس‌ها فرصت دارد و احتمال پرداخت این سهم تا پایان خردادماه سال آتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 درصد از مردم سهم خود را در راستای بلیت اتوبوس‌ها پرداخت نمی‌کنند، اظهار داشت: با فعال شدن بازرسان اتوبوس‌رانی این میزان به 20 درصد می‌رسد، اما دوباره با غیر فعال شدن این بازرسان 30 درصد از مردم نسبت به پرداخت سهم خود از بلیت اتوبوس‌ها اهمال می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول