اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور تربیتی:

جامعه نیازمند احیای امر به معروف و نهى از منکر است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس امور تربیتی اعتقاد دارد که جامعه امروز ایران نیازمند احیای امر به معروف و نهى از منکر است.

جامعه نیازمند احیای امر به معروف و نهى از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حسین صفایی‏فر در نشست اعضای بسیج دانش‏آموزی در شاهرود گفت: انسان در زندگى این جهان با توجه به عوامل غافل‏ کننده به تذکر و یادآورى نیاز دارد.

صفایی‏فر در ادامه با اشاره به اهمیت نماز ادامه داد: نماز وسیله‏اى است که انسان را در فاصله‏هاى مختلف زمانى به مبدأ هستى توجه می‏دهد و هدف آفرینش را به یاد او آورده و انسان را از غرق شدن در گرداب غفلت و بى‏خبرى باز می‏دارد.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که خدا فرمود و در آیات بسیارى از قرآن بر آن تأکید شده، بهترین راه ارتباط با او نماز است، از این‌رو، در نخستین دستورها به موسى(ع) آمده است که "نماز را برپا دار تا به یاد من باشى".

این کارشناس امور تربیتی افزود: در چندین آیه قرآن، مهم‏ترین مسئله پس از شناخت خداوند و ایمان به او، برپا داشتن نماز شمرده شده است‏.

وی افزود: برخى از اعمال چون امر به معروف و نهى از منکر و جهاد در راه خدا آثار بسیار دارند و بر آنها تأکید فراوان شده است.

صفایی‏فر بیان کرد: اگر نیک بنگریم، درمى‏یابیم که همه آنها هم‌چون طناب‏ها یا چوبک‏هاى اطراف خیمه‏اند که البته براى برپا ماندن خیمه به همه این طناب‏ها و چوبک‏ها نیاز است، اما آنچه انگیزه کارهاى نیک را تقویت مى‏کند و کارهاى امر به معروف و جهاد و ... جهت مى‏دهد، یاد خداست که بهترین قالب آن نماز است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول