اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز ـ 60

برپایی جشنواره سبزه‌آرایی و نوروزخوانی در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو، جشنواره سبزه‌آرایی و نوروزخوانی در ساری برپا می‌شود.

برپایی جشنواره سبزه‌آرایی و نوروزخوانی در ساری

راحله حاجیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه جشنواره سبزه‌آرایی از سری برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری ساری در مرکز استان است، اظهار داشت: امروز با برپایی کارناوال نوروزخوانی، مردم ساری در حاشیه جشنواره سبزه‌آرایی به استقبال عید نوروز می‌روند.

وی یادآور شد: شهرداری ساری در سال‌های اخیر در آستانه عید نوروز جشنواره سبزه‌آرایی برگزار می‌کرد که با استقبال شهروندان ساروی مواجه شد و امسال نیز بنا به اقبال عمومی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در راستای حفظ سنت و انتقال آن به نسل جدید جامعه در دستور کار قرار دادیم.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به اینکه پارک سبزه میدان ساری امروز میزبان شهروندان و مسئولان ساروی برای آئین سنت نوروزخوانی است، تصریح کرد: مسابقه سبزه‌آرایی و سفره هفت‌سین از سری برنامه‌های این جشنواره در مرکز مازندران است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جنگ شادی، سیاه بازی و ایستگاه دائم سفره هفت‌سین در ایام نوروز از سری برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

حاجیان با بیان اینکه از برگزیدگان جشنواره سبزه‌آرایی در روز 20 فروردین 91 به مناسبت جشن هسته‌ای تجلیل می‌شود، گفت: خلاقیت، نوآوری و ابتکار از مواردی است که در سبزه‌آرایی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری بازارچه غذاهای سنتی را از دیگر برنامه‌های آستانه عید نوروز دانست و بیان داشت: امروز اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی و صنایع دستی زنان سرپرست خانوار است که از سوی جمعیت دوستداران بهزیستی با سرپرستی ایران نامی برپا شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول