اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اسفند 90

بیش از 12 هزار بازرسی در بازار همدان انجام شد

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت بر بازار از ابتدای اسفند سال جاری تا امروز 12 هزار و 169 مورد بازرسی توسط بخش نظارت این سازمان انجام شده است.

بیش از 12 هزار بازرسی در بازار همدان انجام شد

علیرضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، پیرامون طرح‌ نظارتی نوروز 91 افزود: از ابتدای طرح تشدید نظارت بر بازار از ابتدای اسفند سال جاری تا امروز 12 هزار و 169 مورد بازرسی توسط بخش نظارت این سازمان انجام شده است.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از این تعداد بازرسی از ابتدای ماه جاری، یک هزار و 318 پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد بازرسی 5 هزار و577 مورد توسط بازرسان سازمان و مابقی توسط بازرسان مجمع امور صنفی انجام گرفته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: در مجموع مبلغ 3 میلیارد و 28 میلیون ریال جریمه نقدی برای پرونده‌های تنظیمی صادر شده است.

وی ادامه داد: عمده‌ترین موارد بازرسی نیز مربوط به خوار و بار فروشی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، پوشاک، کیف و کفش، مرغ و ماهی، تاکسی‌ها و پرونده‌های در ارتباط با کارخانجات و واحدهای تولیدی است.

شجاعی بیان داشت: عمده‌ترین تخلفات گزارش شده نیز مربوط به درج نکردن قیمت و نبود صدور صورت‌ حساب بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان تخلف در این مدت در بخش مصالح ساختمانی به ارزش 360 میلیون ریال و کمترین آن در بخش مواد لبنی با 6 میلیون ریال است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌ نظارتی نوروز 91 سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای اسفندماه در دو مرحله به اجرا گذاشته شده است، گفت: در مرحله مقدماتی تا 10 اسفندماه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و دستگاهی صورت گرفت و از 11 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه 91 کار اجرایی انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله اجرایی دو عرصه کالایی و خدماتی بیشتر مدنظر است و موارد مایحتاج اساسی مردم از جمله بازرسی از کالاهایی مانند البسه، کیف و کفش، مواد پروتئینی و لبنی و خدمات اولویت‌دار از جمله حمل و نقل، اماکن زیارتی و سیاحتی و رستوران‌ها، در دستور کار است.

شجاعی در ارتباط با بازرسی در هنگام برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خاطرنشان کرد: قبل از ورود غرفه‌داران به نمایشگاه، کالاها به لحاظ بهداشتی و استاندارد بودن مورد بررسی قرار می‌گیرند‌ و کنترل و نظارت دقیق در نمایشگاه به اجرا گذاشته شد.

وی گفت: طی این مدت 38 مورد گشت مشترک با نمایندگان نیروی انتظامی، دخانیات و اداره کل بهداشت برگزار شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان داشت: 75 ناظر افتخاری نیز که متشکل از مردم عادی هستند، بر امور نظارت دارند و مواردی را که در دسترس ما نیست، پوشش می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که واحد مردمی شکایات به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است از مردم شریف استان درخواست داریم تمام موارد تخلف را به این واحد اعلام کنند تا در حداقل زمان ممکن به بررسی موارد تخلف رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول