اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله کعبی ـ 2:

قدرت مرجعیت آمریکا را از عراق بیرون کرد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قدرت مرجعیت و توان تاثیرگذاری آن بر مردم، موجب خروج اشغالگران از عراق شد.

قدرت مرجعیت آمریکا را از عراق بیرون کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در مراسمی که به منظور اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم و کشتار اخیر مردم بی‌گناه افغانستان به دست نظامیان آمریکایی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: اعتراض شدید مردم افغانستان به قرآن‌سوزی نظامیان آمریکایی نشان داد که آنها اهل غیرت اسلامی و حمایت از پیامبر اکرم(ص) هستند.

وی با تشکر از تمام مردم افغانستان به ویژه اندیشمندان این کشور در خصوص اعتراض به جنایات آمریکا گفت: پیام این جلسه و جلسات مشابه این است که دفاع از قرآن و اسلام، اقتضا می‌کند که صرف معذرت‌خواهی دیپلماتیک قابل قبول نبوده و آمریکا باید به اشغال افغانستان خاتمه دهد.

کعبی تنها راه بازگشت هویت و کرامت انسانی مسلمانان در افغانستان را خروج اشغالگران از این کشور دانست و تاکید کرد: این امر به وسیله مقاومت و پافشاری بر اصول و ارزش‌های اسلامی و نیز سنت پیامبر(ص) و معارف اهل بیت(ع) محقق می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جدایی مقاومت اسلامی با اقدامات طالبانی و القاعده‌ای گفت: سرویس‌های امنیتی آمریکایی موجب بر سر کار آمدن سران فرقه‌های منحرف طالبان و القاعده شدند هرچند ممکن است برخی گمراهان نیز وجود داشته باشند که به گمان خود در راه اسلام مبارزه می‌کنند.

وی خواستار اضافه شدن فقه دوران اشغال‌گری به دیگر ابواب فقه شد و افزود: در این فقه به وظایف مسلمانان در شرایط اشغال پرداخته می‌شود و باید گفت ابتدایی‌ترین وظیفه مسلمانان در این‌گونه شرایط، قطع کامل هرگونه رابطه با اشغال‌گران است.

کعبی هرگونه همکاری با اشغالگران آمریکایی و ناتو را شراکت در قرآن‌سوزی دانست و گفت: این کار بر خلاف منطق قرآن است، زیرا خداوند در کتاب خود می‌فرماید نباید حق و حقوقی برای ستمکاران قائل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مقاومت منفی در مقابل اشغال‌گران، حداقل وظیفه شرعی مسلمانان است و این مسئله سبب تعجب است که چگونه عده‌ای از کشورهای مسلمان هنوز فریب آمریکا و دیگر همدستان این کشور را خورده و به دنبال همکاری و مذاکره با آنها هستند.

وی با اشاره به اقدامات آیت‌الله سیستانی افزود: اقدامات مرجعیت شیعه موجب خروج اشغال‌گران از عراق شد که می‌تواند الگوی مناسبی برای مردم افغانستان قرار گیرد.

کعبی خاطر نشان کرد: آیت‌الله سیستانی هرگونه همکاری با آمریکا را حرام اعلام کرده و ساختن عراق جدید را واجب شرعی دانست ضمن اینکه تحریم مطلق آمریکا و عدم مذاکره با آنها و نیز راهبرد تقریب و وحدت میان اهل تسنن و شیعیان از دیگر اقدامات این مرجع بزرگ شیعه است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به راهکارهای شکست آمریکا در افغانستان افزود: تمام قدرت‌های مادی، پوشالی بوده و قدرت حقیقی از آن خداست و امام راحل(ره) نیز با تکیه بر همین اصل و در اوج مشکلات، آمریکا را شیطان بزرگ نامید و فرمود این کشور هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این مسئله در طول 33 سال پس از انقلاب تحقق یافت.

وی عدم ورود آمریکا در هرگونه دستگاه‌های تصمیم‌ساز افغانستان را نخستین راه مبارزه با این قدرت شیطانی دانست و تصریح کرد: خروج اشغال‌گران باید در دستور کار همه نخبگان و فعالان افغانی قرار گیرد.

کعبی خواستار ایفای نقش روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم افغانستان توسط طلاب و فضلای این کشور شد و ادامه داد: قرآن کریم در مورد پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «اشدا علی الکفار رحما بینهم» به همین دلیل عالم دینی باید دارای روحیه جهادی و ستیز با دشمنان باشند و این امر حتی از عبادات فردی نیز اهمیت بیشتری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آمریکا را دشمن شماره یک اسلام دانست و تصریح کرد: مبارزین باید به قدرت همبستگی میان مردم افغانستان توجه داشته و ندای «هل من ناصر ینصرنی» را زنده نگه دارند و این فرمولی است که توسط حزب‌الله لبنان پیاده شده و فریاد مظلومیت مردم این کشور به گوش جهانیان رسید.

وی افزود: تجربه نشان داده که برای مبارزه با قدرت‌های جهانی باید به رهبری الهی ایمان داشت به طوری که امام خمینی(ره) نیز همین توصیه را به سیدحسن نصرالله کرده و موجب پیروزی آنها در مقابله با اسرائیل شد.

کعبی با بیان اینکه افتخار حزب‌الله لبنان، پیروی از اسلام ناب و امام خمینی(ره) است گفت: ظرفیت پیشرفت، استقلال، آزادی و عزت در افغانستان بسیار بالا بوده و این کشور توان تبدیل شدن به پایگاه بزرگ اسلام در خاور نزدیک و دور را دارد و مردم افغان باید این مسئله را باور کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نظام الهی جمهوری اسلامی را متعلق به همه مسلمانان جهان برشمرد و تصریح کرد: یکی از راهکارهای پایان اشغال‌گری در افغانستان، اتحاد بر محور ولایت الهی بوده و عزم و اراده دینی در مقابله با آمریکا موجب شکست شیطان بزرگ می‌شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول