اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مقدمات راه‌اندازی مدرسه عالی بزرگ تبلیغ جنوب ایران فراهم شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: مقدمات راه‌اندازی مدرسه عالی بزرگ تبلیغ جنوب ایران فراهم شده است.

مقدمات راه‌اندازی مدرسه عالی بزرگ تبلیغ جنوب ایران فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در آیین گشایش حوزه علمیه سفیران هدایت صاحب الزمان خورموج گفت: دشتی خطه علم، تقوا، محبت و اخلاق است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: از کسانی که در بنای این مدرسه علمیه که بنام حضرت صاحب الزمان است دست داشتند تقدیر می‌کنم و از کسانی که تلاش و زحمت کشیدند و بویژه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی، آیت‌الله دشتی و آیت‌الله امامی حجتی که با تمام وجود در بنای این مدرسه زحمت کشیدند تقدیر می‌کنیم و امیدواریم استان ما قم دوم و استانی حوزوی بشود.

وی اضافه کرد: از تلاش‌های امامان جمعه خورموج و برازجان دو چهره خدوم و ولایتمدار و دیگر کسانی که در جهت گسترش حوزه علمیه در سطح استان تلاش دارند نیز تشکر دارم.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: به واقع تمام خیرات و برکات برای یک جامعه از دین است و ارائه دین و مکتب اهل بیت در حوزه‌های علمیه میسر است و از حوزه‌هاست که مردم با مکتب اهل بیت و دین آشنا می‌شوند.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر حوزه‌ها نباشد روحانیت نیست و اگر روحانیت نباشد مردم با دین آشنا نمی‌شوند و ارزش روحانیت به بقای دین است.

وی خاطر نشان کرد: بدین جهت است که در قرآن و روایات و بویژه روایت مهمی از حضرت امام جواد نقل است که در زمان غیبت امام زمان اگر علمای شیعه نبودند همه مرتد و گرفتار می‌شدند و روحانیت است که کشتی قلوب شیعیان به‌دست گرفته و هدایت می‌کند.

صفایی افزود: استان بوشهر از دیرباز مهد ظهور عالمان بزرگ بوده و منطقه دشتی مرکز پرورش عالمان و مجتهدان و مبلغان بوده است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر ادامه داد: موافقت‌های اولیه و زمین مورد نظر برای احداث مدرسه عالی بزرگ تبلیغ جنوب ایران انجام شده تا گذشته از این‌که در فضای ملی روحانیت زیر سایه مقام معظم رهبری به نظام خدمت کنیم در حوزه خلیج فارس نیز بتوانیم طلاب خارجی را تربیت کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول