اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست اساتید داور حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست اساتید داور تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور 110 نفر از اساتید شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

نشست اساتید داور حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، صدیقه افشار مدیر امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران هدف از برگزاری این نشست را یکسان‌سازی روند داوری تحقیقات پایانی بانوان طلبه، اطلاع‌رسانی به اساتید داور نسبت به تغییرات انجام‌شده در فرآیند تحقیقات پایانی و استفاده از نظرات اساتید در تصمیم‌سازی‌ها برشمرد.

وی افزود: با توجه به اینکه داوری تحقیقات پایانی طلاب در مدارس علمیه انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم تا روند ارزیابی و داوری این تحقیقات تا حد امکان یکسان‌سازی شود و از اعمال سلیقه در دفاع از تحقیقات پایانی جلوگیری شود.

مدیر امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه این نشست طی یک روز برگزار شد، تصریح کرد: در نشست اساتید داور علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های معاونت پژوهش و جایگاه داوری تحقیقات پایانی در مدارس علمیه، گزارشی از آسیب‌شناسی تحقیقات پایانی ارائه شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بناری افزود: این کارگاه‌ها با محورهای ضعف‌های محتوایی تحقیقات پایانی؛ علل و راهکارها، داوران و داوری مطلوب و آسیب‌شناسی ضوابط و مقررات در حیطه ستاد مرکز، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران برگزار شد.

افشار با بیان اینکه ماحصل مباحث مطرح‌شده در این کارگاه‌ها در آیین‌نامه‌های مربوطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: آیین‌نامه تحقیقات پایانی، شیوه‌نامه داوری تحقیقات پایانی و شیوه‌نامه نگارش تحقیقات پایانی، آیین‌نامه‌هایی هستند که قبل از برگزاری این نشست در اختیار اساتید داور قرار گرفته بود تا در این نشست به بحث و بررسی در مورد آنها بپردازند.

وی این نشست را دومین نشست اساتید داور تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و افزود: نخستین نشست اساتید داور حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی 82ـ 83 برگزار شد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول