اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

تشکیل کاروان الی بیت‌المقدس موجب اتحاد میان مسلمانان می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: تشکیل کاروان الی بیت‌المقدس موجب گردهم آمدن همه مسلمانان زیر پرچم واحد اسلام می‌شود.

تشکیل کاروان الی بیت‌المقدس موجب اتحاد میان مسلمانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شاخه آسیایی کاروان الی بیت‌المقدس اظهار داشت: هماهنگی میان بیش از 80 کشور برای تشکیل کاروان الی بیت المقدس کاری بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این اقدام انسانی صرف‌نظر از دین و آیین افراد صورت گرفته و برای تمام افراد بشر به ویژه مسلمانان دارای اهمیت بسزایی است و همه آنها را زیر پرچم اسلام گردهم می‌آورد ضمن اینکه پیروان دیگر ادیان نیز در جنبه‌های انسانی با آنها مشترک هستند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: آن امام بزرگوار می‌فرماید «سزاوار است که مسلمانان با یکدیگر متحد شده و برای حفظ این وحدت تلاش کنند ضمن اینکه باید به افزایش روحیه محبت میان افراد بشر به خصوص انسانهای نیازمند به کمک اقدام کرد».

وی عنوان کرد: امروز ملت مظلوم فلسطین بدون امکانات خاصی در مقابل دشمن سراپا مسلح ایستادگی می‌کنند، بنابر این همه مسلمانان باید با تأسی به ائمه معصوم(ع) و آیات قرآن، به کمک آنها بشتابند.

علوی گرگانی با بیان اینکه در زمان صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) معاهده‌ای میان انصار و مجاهدین برقرار فرمود، عنوان کرد: امید است که کاروان الی بیت‌المقدس در همه کشورهایی که وارد آنها می‌شوند مردم آن مناطق را به همکاری دعوت کنند تا به یاری همگان، شاهد سقوط دشمن از جایگاه کنونی باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش در راستای نجات همه مسلمانان از چنگال رژیم صهیونیستی تصریح کرد: باید از خداوند بخواهیم که دست ظالمان را از سر تمام مظلومان جهان کوتاه ساخته و مسلمانان شاهد پیروزی خود بر ستمگران باشند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول