اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

حاکمیت دینی با ولایت فقیه پررنگ شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: حاکمیت دینی در ایران اسلامی به واسطه رهبری هوشمندانه ولایت فقیه پررنگ شده است.

حاکمیت دینی با ولایت فقیه پررنگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه اول آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران در سال 90 ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری رمز رستگاری افراد بوده و هر کسی بتواند تقوای الهی پیشه کند، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.

 

* اندیشمندان غربی تعریف صحیحی از دین ندارند

امام جمعه موقت گچساران با طرح سؤالی درباره دوران حاکمیت دینی و تشریح دیدگاه‌های اندیشمندان غرب و دنیای اسلام افزود: اندیشمندان انگلیسی دوران حاکمیت و تأثیرگذاری دین را به سه بخش تقسیم کرده‌اند.

خواجه‌زاده دوران ابتدایی و عقب‌ماندگی انسان‌ها و آغاز حاکمیت دینی را اولین بخش تعریف‌شده از سوی اندیشمندان غرب عنوان کرد.

وی دوران جوانی، پیدایش فلسفه، دوران پیشرفت و دوران نسبی حاکمیت دینی را دومین بخش از نظریات اندیشمندان غرب معرفی کرد و افزود: دوران تکامل انسان و پایان حاکمیت دینی سومین بخش نگرش و دیدگاه اندیشمندان غربی درباره حاکمیت دین بر انسان است.

خواجه‌زاده ادامه داد: آزادی انسان از قید و بند دین با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی نیز از نظریات اندیشمندان آلمانی محسوب می‌شود.

این مقام مذهبی گچساران جایگاه دین از دیدگاه اندیشمندان امریکایی را جایگاهی انفرادی عنوان کرد و گفت: اندیشمندان امریکایی معتقد هستند دین جایگاه و حق حکومت و حاکمیت بر انسان را ندارد و جایگاهی فردی در جامعه دارد.

خواجه‌زاده با اشاره به دیدگاه اسلام درباره حاکمیت دینی تاکید کرد: اسلام معتقد است که هیچ روزی بدون حضور و لزوم دین بر انسان نگذشته است.

 

* دوران نیمه‌پختگی انسان در اسلام تکامل یافت

امام جمعه موقت گچساران دیدگاه اسلام از نگاه اندیشمندان اسلامی درباره جایگاه و حاکمیت دینی را به سه بخش تقسیم کرد و اظهار کرد: اندیشمندان اسلامی دوران حاکمیت دینی بر بشریت را به دوران بعد از نبوت، پایان نبوت و ولایت تقسیم کرده‌اند.

خواجه‌زاده دوران اسلام را دوران گرایش انسان به علم و فلسفه دانست و یادآور شد: دوران نیمه‌پختگی انسان در اسلام تکامل یافت.

وی تأکید کرد: نبوت به پایان رسیده است اما حاکمیت الهی هنوز ادامه دارد و حاکمیت دینی تا حدودی پررنگ شده ‌است.

خواجه‌زاده خاطرنشان کرد: دوران تکامل و پختگی انسان برای پذیرش حاکمیت الهی در آینده اتفاق می‌افتد.

وی جمهوری اسلامی را حکومتی مشابه حکومت الهی دانست و با طرح سئوالی مبنی بر دلایل موفقیت نظام اسلامی در برابر تهدیدات، موانع و فشارهای دشمنان افزود: تنها دلیل موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر موانع و فشارها به ویژه عبور از فتنه 88، ولایت‌محوری ملت مسلمان ایران است.

خطیب جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان نظام اسلامی سه راهبرد اساسی را در راستای عدم حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس به کار بردند.

خواجه‌زاده افزود: بزرگنمایی مسائل و مشکلات اقتصادی برای ایجاد فشار بر مردم در راستای ایجاد نارضایتی و فشار افکار عمومی جامعه به دولت برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی اولین راهبرد دشمنان نظام مقدس اسلامی در انتخابات بود.

وی ایجاد شکاف میان ملت و حاکمیت و مردم با مردم را دومین راهبرد دشمنان نظام در انتخابات عنوان کرد و گفت: استفاده از جنگ روانی و لفاظی‌های دشمنان مبنی بر اختلاف در حمله یا عدم حمله به ایران در راستای تزریق یأس و ناامیدی در میان مردم سومین راهبرد دشمنان علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران بود.

 

* عملکرد منفعت‌طلبانه برخی مسئولان در انتخاب کاندیداهای خود

خطیب جمعه موقت گچساران ادامه داد: راهبرد‌های دشمنان نظام اسلامی با فراخوان رهبر معظم رهبری و حضور حداکثری ملت ولایی ایران اسلامی به شکستی مفتحضانه برای دشمنان تبدیل شد.

خواجه‌زاده با تشریح آسیب‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت و انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان تصریح کرد: بعضی از مسئولان به محض دیدن فضای پر رونق برخی کاندیداها به یکباره موضع خود را عوض کردند که این موضوع از نظر معارف دینی پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت گچساران با انتقاد شدید از تغییر موضع بعضی مسئولان بر اساس منافع شخصی خود گفت: این گونه رفتارها مورد قبول خداوند نبوده و امیدوارم که این گونه افراد به مطامع خود نرسند.

خواجه‌زاده ایجاد هر گونه مانعی را علیه نماینده منتخب مردم غیرشرعی دانست و ایجاد رفاقت به جای رقابت بعد از انتخابات را از سایر کاندیداها خواستار شد.

وی با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی گچساران در برقراری نظم و امنیت در انتخابات و چهارشنبه پایان سال گفت: مدیریت مقتدر و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی در گچساران سبب کاهش جرم در شهرستان‌های گچساران و باشت شده است.

خواجه‌زاده با اشاره به موفقیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در عرصه‌های تولید افزون بر 110 درصدی برنامه تولید و نیز در زمینه‌های فنی و عملیاتی، پژوهش و تحقیقات و اختراعات و نیز حوزه ورزش و کسب افتخارات ورزشی تیم‌های زیر‌مجموعه این شرکت تصریح کرد: مدیریت بومی و توانمند در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سبب کسب افتخارات قابل توجه ملی و منطقه‌ای این شرکت به نسبت سال‌های گذشته شده است.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول