اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف گلستان:

64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از غبارروبی و عطرافشانی 64 بقعه متبرکه در سراسر استان خبر داد.

64 بقعه گلستان غبارروبی و عطرافشانی شدند

حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری با آراسته شدن اماکن متبرکه در روزهای پایانی سال و ایجاد فضای معنوی، زمینه مناسبی برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته 40 بقعه استان، آمادگی برگزاری طرح آرامش بهاری را داشتند که در سال جاری این تعداد به 64 بقعه افزایش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه فعالیت‎های خوبی در اجرای برنامه‎های فرهنگی اوقاف پیش‎بینی شده تصریح کرد: زمانی که خلأ فرهنگی و کمرنگ بودن گردشگری مذهبی در کشور احساس می‎شد سازمان اوقاف برنامه‎های جامعی را طی چند سال اخیر تدارک دید که شاهد برنامه‎های کیفی‎تر و کمی‎تری در این زمینه هستیم.

دارابی خاطر نشان کرد: حدود 15 مبلغ اعزامی از استان‎های مقدس مشهد و قم به گلستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه عنوان طرح آرامش بهاری برگرفته از فرمایشات امام راحل است عنوان کرد: همان‌گونه که امام خمینی (ره) بیان داشتند که مردم در جوار امامزاده‎ها باید به آرامش برسند و حتی مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که بقاع باید به قطب فرهنگی تبدیل شود لذا بقعه‎محوری در اوقاف گلستان برای تحقق فرمایشات معظم‌له صورت گرفته و در اولویت برنامه‎ها است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: بیش از 90 درصد اجرای برنامه‎های فرهنگی در گلستان در بقاع شاخص برگزار می‎شود که همه اینها در راستای پمپاژ انرژی مثبت فرهنگی و معنوی بوده که برکات این اقدامات متوجه مردم خواهد بود.

دارابی عملکرد فرهنگی اوقاف گلستان را در برگزاری برنامه‎های فرهنگی مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: در اجرای برنامه‎هایمان همیشه سعی داشتیم تا از اسراف پرهیز کرده و از هزینه‎های زائد جلوگیری کنیم تا با ساماندهی اعتبارات محدودی که به اوقاف داده می‎شود بتوانیم نهایت بهره‎مندی را داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: همه مدیران و متولیان فرهنگی باید دست در دست یکدیگر دهند تا کارهای فرهنگی برای رضای خدا انجام گیرد که اگر این طور نباشد و برنامه‎های ما رنگ خدایی به خود نگیرد هیچ‎گاه ماندگار نخواهد بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول