اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کاروان‌های راهیان‌نور؛

12 هزار دانش‌آموز یزدی زائر کربلای جبهه‌ها شدند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز اردویی راهیان‌نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: 12 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان استان یزد در قالب اردوهای طرح آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

12 هزار دانش‌آموز یزدی زائر کربلای جبهه‌ها شدند

حبیب‌الله سیف‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: براساس ابلاغ برنامه‌های سازمان بسیج در سال جاری، 29 هزار نفر سهم استان یزد برای اعزام به مناطق جنوب، غرب و شمال‌‌غرب کشور با عنوان زائران راهیان‌نور بود.

وی ادامه داد: این زائران در تابستان از مناطق غرب و شمال‌غربی کشور و از فصل پاییز از یادمان‌های شهدای جنوب کشور بازدید کردند.

سیف‌الدینی عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه مشترکی که بین سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، مقرر شد 12 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان در قالب اردوهای طرح آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بحث آماده‌سازی محل اسکان، پشتیبانی، تدارکات، ایاب و ذهاب و ... پیگیری شد و در نتیجه اردوها با آمادگی خوب و انسجام مناسب سازمانی برگزار شد.

مدیر مرکز اردویی راهیان‌نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان آموزش و پرورش استان یزد گفت: در این جلسات مصوب شد براساس ابلاغ سازمان بسیج و قرارگاه مرکزی راهیان‌نور، از نیمه مهرماه سال جاری این برنامه را آغاز کنیم.

سیف‌الدینی ادامه داد: با توافق طرفین در مورد زمان اجرای این طرح، با روندی که انجام شد توانستیم در موعد مقرر اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی را آغاز کنیم و طی مدت یک ماه 6 هزار نفر از پسران مقطع تحصیلی دوم دبیرستان را اعزام کنیم.

وی افزود: پس از اعزام کامل دانش‌آموزان پسر و با یک وقفه یک ماهه، اعزام دختران را آغاز کردیم و موفق شدیم تا 23 بهمن‌ماه تمام دانش‌آموزان طرح اردوی آمادگی دفاعی استان را زیر پوشش قرار دهیم.

سیف‌الدینی در مورد نحوه برگزاری این اردوها گفت: برنامه‌ها بسیار خوب و جذاب بود و برنامه‌های فرهنگی برگزار شده توسط مدیر کاروان‌های با تجربه و فضاسازی مناسب اردوگاه شهید عاصی‌زاده اهواز زمینه‌ای را فراهم کرد که بتوانیم در بخش اردوهای آمادگی دفاعی در کشور جزو استان‌های شاخص معرفی شویم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول