اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهار 91

سرزمین طلای سرخ چشم‌ انتظار مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: چشم‌اندازهای طبیعی و آثار تاریخی مسافران نوروزی برای سفر به سرزمین طلای سرخ چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

سرزمین طلای سرخ چشم‌ انتظار مسافران نوروزی است

هادی شریفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: جاذبه‌های زیست محیطی هر منطقه بهانه‌ای برای میزبانی از گردشگران در این مناطق جذاب است، شهرستان تربت‌حیدریه نیز با برخورداری از جاذبه‌های زیبای طبیعی و آثار تاریخی منتظر مسافران نوروزی است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه افزود: تربت‌حیدریه با وجود 3 هزار و 734 کیلومترمربع وسعت، دارای مناطق طبیعی و جاذبه‌های جالبی است و هم‌اکنون این همه زیبایی، چشم‌انداز مسافران نوروزی است.

شریفان با ذکر اینکه بیش از پنج منطقه گردشگری بکر و دست نخورده در شهرستان تربت‌حیدریه وجود دارد که گردشگران را با مهربانی میزبانی می‌کند، افزود: این شهرستان در آستانه نوروز با تلاش مردم و مسئولان هر لحظه زیباتر می‌شود و رویش گل و گیاهان بهاری در کنار آب‌های جاری در منطقه یکی از زیبایی‌‌های خارق‌العاده‌ای است که در حال حاضر در این شهرستان به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: شهرستان تربت‌حیدریه به سرزمین طلای سرخ معروف و در شرق ایران واقع است که از شمال به مشهد، از شرق به رشتخوار و زاوه، از غرب به کاشمر و نیشابور و از جنوب به مه‌ولات محدود می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه اظهار کرد: تربت‌حیدریه دارای پنج شهر، پنج بخش، 11 دهستان و 225 روستای دارای سکنه است و جمعیت کل شهرستان 300 هزار نفر است که 65 درصد جمعیت در روستاها و 35 درصد در مناطق شهری ساکن هستند.

شریفان افزود: به لحاظ تنوع آب و هوایی بیش از 160 نوع از انواع محصولات زراعی و باغی را در سطح بیش از 10 هزار هکتار تولید می‌کند که با تولید بیش از 40 تن زعفران در سال بالاترین مقام تولید درسطح جهان را دارا است.

وی ادامه داد: گندم و جو با تولید 50 هزار تن در سال مقام دوم استان، چغندرقند با تولید 400 هزار تن مقام اول تولید استان است و ابریشم که با تولید 70 درصد ابریشم خام نخستین تولید کننده این محصول در خاورمیانه است.

وی افزود: در بخش دام به لحاظ وضعیت اقلیمی زمینه توسعه و رشد بخش‌های مختلف دامپروری مثل پرورش گوسفند، گاو ، طیور، زنبور عسل و نیز ماهی فراهم است و در زمینه صنایع دستی نیز از قابلیت‌های بالایی برخوردار است که از جمله آن می‌توان از سوزن‌دوزی سنتی شامل: سرمه‌دوزی، ابریشم‌دوزی، معرق چوب، نمدمالی، ابریشم‌کشی، گبه‌بافی، جاجیم‌بافی، تابلو فرش و فرش را نام برد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه درباره جاذبه‌های شهرستان گفت: شهرستان تربت حیدریه 45 اثر تاریخی و بیش از پنج منطقه گردشگری دارد که تعدادی از آنها در زمره آثار ملی قرار گرفته است که از این میان می‌توان به مجموعه قطب‌الدین حیدر، خانه امینی (اداره میراث فرهنگی وگردشگری) کاروانسرای لاری، حمام حاجی رئیس، بنای مقبره و مسجد شیخ حیدر کدکنی، رباط کامه، کاروانسرای طبسی، مزار بوری‌آباد، مزار شیخ ابوالقاسم گورکانی، باغ ملی و پارک کوهستانی پیشکوه اشاره کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول