اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اعلام کرد

استعدادیابی 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان از شناسایی و استعدادیابی 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

استعدادیابی 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکرم توفیقی در جلسه کارگروه کشاورزی استان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این میزان اراضی کشاورزی به منظور اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار استان استعدادیابی شده و در بخش‌های گلخانه‌ای، دام و شیلات به کارگیری شده‌اند.

وی افزود: کمیته استعدادیابی متشکل از کارشناسان باغبانی و امور آب است که در این راستا به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان در ادامه بیان کرد: استان کردستان با دارا بودن 373 هزار و 328 هکتار جنگل هفت درصد منابع طبیعی کشور را به خود اختصاص داده  و یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه تنوع گونه‌های منابع محیطی و طبیعی است.

* اراضی ملی در شهرستان بیجار مشکلی جدی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه اراضی در این شهرستان به دلیل معارض دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: متاسفانه در این شهرستان محدودیت آب قابل استحصال وجود دارد.

رحمت‌الله عفیفی اضافه کرد: از 2 میلیون متر مکعب آب بازگردانده شده دشت‌های ممنوعه شهرستان‌های دیواندره و بیجار، فقط 350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بیجار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در منطقه زیرساخت‌های لازم از جمله تامین آب نیازمند است، افزود: تامین آب به عنوان زیرساخت اصلی کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و تخصیص آب به بخش کشاورزی در منطقه بیجار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار تاکید کرد: تامین و خرید ماشین‌آلات از جمله تراکتور و کمباین در این شهرستان باید از محل تسهیلات بانکی به کشاورزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عفیفی محدودیت چراگاه دام در شهرستان بیجار را از دیگر مشکلات این شهرستان در بخش کشاورزی عنوان و اضافه کرد: به دلیل محدودیت چراگاه در این منطقه اجرای باغات دیم متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های کار در این استان زیاد است و برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری باید تسهیلات ارزان‌قیمت را به بدنه سرمایه‌گذاری تزریق کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار در ادامه خروج بی‌رویه آب از این شهرستان را از مشکلات اصلی منطقه در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

عفیفی افزایش تولید و ایجاد اشتغال را مهم‌ترین اولویت کمیته کشاورزی در شهرستان بیجار عنوان و اظهار کرد: در سال‌ جاری 400 متقاضی اجرای طرح کشاورزی در شهرستان بیجار وجود داشته که تاکنون بیش از 200 مورد آن بررسی و در مرحله اجرا هستند.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی به متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی تسهیلات ویژه و زمین مرغوب از اراضی ملی واگذار می‌شود.

عفیفی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان 85 درصد هزینه‌های اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار توسط دولت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول