اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

محور اصلی فعالیت‌های کانون کتاب‌خوانی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: محور اصلی بیشتر فعالیت‌های کانون کتاب و کتاب‌خوانی است.

محور اصلی فعالیت‌های کانون کتاب‌خوانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدباقر آدوسی عصر امروز در مراسم پایانی بخش جنبی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار داشت: کتاب به عنوان گنجینه گذشتگان و چراغ راه آیندگان است که با محور قرار دادن فعالیت‌ها بر مبنای آن نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

وی افزود: کتاب محصول اندیشه‌ اندیشه‌ورزان است.

به گفته این مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالانه با چاپ بیش از 400 عنوان کتاب این آثار را در اختیار مراکز فرهنگی، هنری و عموم علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

آدوسی کتاب را مبنای فعالیت‌های کانون عنوان کرد و افزود: کتاب منبعی غنی برای انتقال مفاهیم تربیتی است و امیدواریم با تولیدات بهتر و بیشتر این منابع را در اختیار مربیان قرار دهیم.

رئیس ستاد جشنواره‌، استعدادپروری را از اهداف مهم برگزاری جشنواره عنوان و اضافه کرد: در صورتی می‌توانیم جشنواره‌ موفقی داشته باشیم که به بخش‌های جنبی آن به ویژه پایان‌نامه‌، ترجمه‌، مقاله و قصه‌گویی رادیویی توجه بیشتری نشان دهیم.

معاون فرهنگی کانون افزود: در حوزه‌ی تربیت به تغییر نگرش، تغییر گفتار و تغییر رفتار منتهی می‌شود و قبل از تغییر افراد جامعه پرورش فکر در حوزه تعقل محوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

آدوسی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه‌ای خلاق و مبتکر لازم است نسلی خلاق را پرورش دهیم که در این راستا قصه‌گویی نقشی اساسی را بر عهده دارد، تاکید کرد: در اهداف توسعه دانش نظری در حوزه قصه و قصه‌گویی به این نتیجه می‌رسیم که شخصیت‌هایی را که در این عرصه فعالیت دارند شناسایی و تقدیر کنیم که این کار تاثیر بسزایی در پرورش کودکان خواهد گذاشت.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره با اشاره به اینکه رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تثبیت جایگاه قصه‌گویی و نهادینه‌سازی آن در جامعه و در بین خانواده‌هاست که در این راه توفیقات خوبی نیز حاصل شده است، گفت‌: جشنواره هر ساله مسیر جدیدی را باز می‌کند و غنای بیشتری را در عرصه‌های تالیف و ترجمه شاهد هستیم در عین حال برای برای گسترش این مهم آماده‌ی همکاری با موسسات دیگر هم هستیم.

وی علاقه‌مندی سازمان‌های مردم‌نهاد، مولفان و ناشران برای ورود به عرصه‌ قصه‌گویی را از جمله این دستاوردها عنوان کرد و اظهار داشت: از این طریق می‌توان کودکان و نوجوانان را به عنوان شنونده‌ای خوب برای قصه‌ها تربیت کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: سالانه 12 میلیون نفر برنامه در کانون اجرا می‌شود که 10 درصد این آمار شامل فعالیت قصه‌گویی است و این امر جایگاه قصه و قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به خوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول