اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان اعلام کرد

تحقق 80 درصدی تعهد اشتغالزایی کرمان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: بیش از 80 درصد تعهد اشتغالزایی استان کرمان در سال 90 محقق شده است.

تحقق 80 درصدی تعهد اشتغالزایی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از تحقق بیش از 83 درصد تعهد اشتغال کرمان طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تعهد استان برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال جاری 73 هزار و 360 شغل بوده است.

وی بیان داشت: تا‌کنون 83 درصد تعهد اشتغال استان کرمان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سال جاری محقق و با احتساب آمار بخش مسکن در این استان حدود 60 هزار و 816 شغل ایجاد شده که معادل 83 درصد تعهد استان در این امر است.

تکلو‌زاده عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در تلاش برای تحقق تعهد اشتغالزایی خود را مطلوب ارزیابی کرد و گفت‌: با وجود اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی استان از سهم تعیین شده خود در امر اشتغالزایی فراتر رفته‌اند، اما برخی ادارات نتوانسته‌اند سهم تعهد شده خود را محقق کنند.

وی عنوان کرد: بعضی دستگاه‌ها نیز آمار اشتغالزایی خود را در سامانه رصد وارد نکرده‌اند که امیدواریم تا پایان سال بتوانند با حجم کاری بیشتر به تعهدات خود عمل کنند.

تکلوزاده افزود‌: اگر چه در حال حاضر از لحاظ تحقق تعهدات اشتغالزایی در حد مطلوبی قرار داریم، اما باید با تمهیدات و هماهنگی‌های لازم این میزان اشتغال را به صورت پایدار در استان حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته تحقق این امر با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها در ارائه تسهیلات و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مقدور است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان از معرفی  بیش از 25 هزار و 800 طرح مشاغل خانگی با اعتبار 92 میلیارد و 66 میلیون تومان به بانک‌های عامل استان خبر داد و گفت‌: بانک‌ها توانسته‌اند به بیش از 11.5 در‌صد از این طرح‌ها‌، مبلغ 11 میلیارد و 194 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کنند.

تکلو‌زاده افزود‌: میزان اعتبار اختصاص یافته به استان از محل طرح حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی  بیش از 89 میلیارد و 400 تومان است.

وی‌ با بیان اینکه بیش از 129 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی به شیوه‌های پشتیبان و مستقل نام‌نویسی کرده‌اند، اظهار داشت: در قانون حمایت از مشاغل خانگی بیش از 300 رشته شغلی تعریف شده است.

تکلوزاده به صدور مجوزهای مشاغل خانگی از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت و عنوان کرد: تاکنون بیش از 36 هزار و 564 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده ‌که 36 هزار و 552 ‌مورد آن به صورت مستقل و مابقی پشتیبان بوده است.

به گزارش فارس در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سند توسعه اشتغال استان کرمان، اعلام شد که مشاور مادر تدوین این سند در تهران‌، سند توسعه اشتغال استان را به میزان 92.5 درصد تأیید کرده و در آینده‌ای نزدیک با تکمیل اطلاعات لازم این سند به تأیید استاندار نیز می‌رسد.

همچنین برای بخشودگی جریمه تسهیلات بانکی طرح‌هایی که به مشکل برخورده‌اند نیز تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول