اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی:

فعالیت 50 درصد مردم خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی کشاورزی را موتور توسعه استان عنوان کرد و گفت: حدود 50 درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 50 درصد مردم خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی در مراسم تودیع و معارفه مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های 13 ساله اخیر، حاصلخیزی کم خاک، وجود بادهای 120 روزه و حدود 30 درصد اشتغال و 25 درصد ارزش افزوده و حدود 50 درصد جمعیت استان، محور توسعه استان بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی در استان، محصولات کشاورزی مانند عناب و زرشک مقام نخست، پنبه مقام دوم و انار مقام ششم در کشور را به خود اختصاص داده لذا بخش کشاورزی لنگر صادرات و موتور توسعه استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کشاورزی در استان امنیت محور است، تصریح کرد: این بدین معنی است که امنیت استان علاوه بر نیروهای پر تلاش و صادق نظامی بر عهده مرزداران کشاورز و عشایر و در واقع روستاییان است.

هادربادی با اشاره به نقش‌های مختلف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از جمله تهیه و تولید بذر سالم، تأمین و توزیع کود شیمیایی، سموم دفع آفات نباتی و تأمین ماشین آلات و ادوات کشاورزی گفت: این شرکت نقش بسیار مهمی در روند توسعه کشاورزی کشور و استان ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: در تأمین ماشین‌آلات کشاورزی در استان یک نهضت ایجاد شده است که یک قسمت آن به شرکت خدمات حمایتی بر می‌گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی به دلیل بادهای 120 روزه و فرسایش آبی و بادی مواد آلی خاک‌ها کم است که باید با کود آلی، دامی و شیمیایی این موضوع برطرف شود لذا تامین کود به موقع توسط شرکت خدمات حمایتی استان بسیار اهمیت دارد.

هادربادی اضافه کرد: استخرهای دو منظوره در این استان جزو بهترین‌های کشور است به طوری که در هر نقطه از استان که این استخرها احداث شده، مصرف کود شیمیایی کمتر شده است.

وی با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه که باید مصرف کودهای شیمیایی کم و کودهای آلی و زیستی افزایش یابد بر ترویج کودهای بیولوژیک و جایگزین شدن آن به جای مصرف کودهای شیمیایی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در خراسان‌جنوبی به دلایل ذکر شده، در یک زمان نمی‌شود توزیع کود شیمیایی را قطع یا کاهش داد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول