اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرایان:

توجه به بخش کشاورزی از ضرورت‌های سرایان است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرایان توجه به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش را از موارد بسیار مهم و اساسی در شهرستان سرایان دانست.

توجه به بخش کشاورزی از ضرورت‌های سرایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سرایان، محمد علی مهدی‌نژاد در نخستین کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان سرایان با اشاره به جایگاه والای بخش کشاورزی در توسعه منطقه و اشتغال درصد بالایی از مردم به امر کشاورزی اظهار داشت: توجه به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش از موارد بسیار مهم و اساسی در شهرستان سرایان است.

وی بر رفع و حل ریشه‌ای مشکلات حوزه کشاورزی تأکید کرد و گفت: باید با تقویت بخش کشاورزی و برداشتن گام‌های اساسی در رفع مشکلات این بخش، ضمن عدم مهاجرت و ایجاد اشتغالزایی و مدیریت صحیح و علمی انقلابی اساسی صورت گیرد.

مدیرجهادکشاورزی سرایان نیز هدف از تشکیل کارگروه را بالابردن راندمان بخش کشاورزی و رفع مشکلات و تنگناهای این بخش عنوان کرد.

علی کیانی، نیازها و مشکلات اساسی این بخش را افت منابع آب زیرزمینی با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر، عدم وجود صنایع تبدیلی، شور شدن تدریجی منابع آبی و بالا بودن هزینه تولید برشمرد.

وی بهینه‌سازی مصرف آب، حرکت به سمت کاشت محصولات کم آب و گلخانه‌ای، ایجاد محله‌ های دامداری و کاشت گلخانه‌ای در محل موتور پمپ‌‌های کشاورزی را از مهمترین موارد برای رفع مشکلات دانست.

پیگیری افزایش تسهیلات ارزان قیمت، تسهیل در واگذاری تسهیلات بخش کشاورزی و انجام مطالعات اولیه برای وضعیت منابع آبی شور از مهم‌ترین موارد بررسی شده در این کارگروه بود.

انتهای پیام/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول