اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

مرامنامه شهدا عجین به تبعیت از خط ولایت است

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام با بیان این مطلب که شهدا عزت‌آفرینان عرصه گیتی هستند، گفت: مرامنامه شهدا عجین به تبعیت از خط ولایت و رهبری است.

مرامنامه شهدا عجین به تبعیت از خط ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، سید شکرالله امامی صبح امروز در همایش یادواره سرداران و 135 شهید چرام در سالن تربیت بدنی این شهرستان اظهار داشت: شهدا احیاکنندگان کلمة‌الله در دوران اوج جاهلیت متوحش در قالب تمدن بودند.

امامی افزود: شهادت مقامی با سعادت بوده که فقط مختص اولیاء الهی است .

وی اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر فرهنگ عاشورا بیان و خاطرنشان کرد: روحیه شهادت‌طلبی شاخصه اصلی مقابله با کفر بوده و همین روحیه شهادت‌طلبی است که نظام اسلامی ایران را با دیگر نظام‌ها در ساختار و هویت متمایز کرده است.

فرماندار چرام عنوان کرد: شهدا سند گویای حقانیت این ملت هستند و امروزه ملت ایران با تاسی از امام و ولایت در مسیر شهدا حرکت می‌کنند و از تهدیدها و ترورها و تحریم‌ها نمی‌هراسند و پر صلابت‌تر از گذشته حرکت می‌کنند.

امامی فرهنگ ایثار و شهادت را ذلت‌ناپذیر خواند و گفت: شهادت یا پیروزی هر دو فوز عظیم هستند و تنها عمل به تکلیف الهی پیروزی است.

وی بهترین مرگ را برای هر انسان شهادت دانست و بیان کرد: خلعت مرگ روزی بر اندام ما پوشیده خواهد شد اما شهادت و مرگ سرخ، مرگی کمیاب است که فقط بندگان خاص خدا مشمول آن می‌شوند.

امامی گفت: امروزه مدال بزرگ الهی و نبوت بر شانه خانواده شهدا است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا در یادواره شهدا و برنامه‌هایی که به این منظور برگزار می‌شود از دستاوردهای مهم این برنامه‌ها در جامعه بوده که همواره باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

فرماندار چرام ادامه داد: شهدا زمان جنگ برای دفاع از دین و میهن اسلامی وارد شدند و با پاسخ مثبت به ندای امام زمانشان اوج دلدادگی خود را به ولایت نشان دادند و ما نیز امروز در سایه ولایت‌مداری و عمل به فرامین و دستورات رهبری می‌توانیم به جایگاه رفیع دست یابیم.

امامی سوگند یاد کرد که همواره پایبند به مبانی و ارزش‌های مورد نظر شهدا هستیم و امیدواریم یادمان همیشگی شهدا هر چه زودتر به همت بنیاد شهید استان به زیارت‌گاهی دائمی برای زائرین شهدا تبدیل شود. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول