اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان:

2 مرکز پرورش آبزی در ریگان فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: در حال حاضر 2 مرکز پرورش آبزی در ریگان فعال است که در سال آینده این مراکز افزایش می‌یابند.

2 مرکز پرورش آبزی در ریگان فعال است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه یکی از مهمترین زمینه‌های صنعت دام پرورش آبزیان است، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی در ریگان که هم شرایط گرم و هم کوهستانی را دارد، لذا در شرایط آب و هوایی کوهستانی پرورش ماهیان سردابی ارزنده است.

وی افزود: در حال حاضر دو مرکز پرورش آبزی در ریگان فعال است که در سال آینده این مراکز افزایش می‌یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان بیان داشت: راهنمایی‌های لازم در زمینه مدیریت بهداشتی پرورش و کنترل و مبارزه با بیماری‌های آبزیان ارائه می‌شود و در سال 90 به طور متوسط ماهانه یک کلاس آموزشی در زمینه پرورش بهداشتی ‌آبزیان برای شهروندان و کسانی که در امر پرورش آبزی هستند، ارائه شده است.

جعفری افزود: از جمله اقدامات دامپزشکی در سال جاری واکسیناسیون 12 هزار رأس دام سبک علیه بیماری قانقاریا است.

وی تصریح کرد: این بیماری یک بیماری باکتریایی دام بوده که از جمله شرایط مستعد کننده این بیماری آسیب به بافت کبد دام و ایجاد شرایط رشد بی‌هوازی این باکتری و به دنبال آن انتقال و سرایت باکتری وتوکسین آن به بافت‌های مختلف بدن دام است.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان با توجه به اینکه آسیب جدی به بافت کبد عمدتاً از طریق انگل‌های کبدی انجام می‌شود و این انگل‌ها هم برای تکمیل سیر تکاملی خود به میزبان واسطی از قبیل حلزون نیاز دارند از دامداران خواست علاوه بر واکسیناسیون دام علیه این بیماری استفاده از داروهای ضد انگل خوراکی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول