اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غبار محلی اردبیل را غبار‌آلود کرد

وزش باد با سرعت 90 کیلومتر اردبیل را درنوردید

خبرگزاری فارس: به دنبال ورود گرد و غبار کشور عراق به برخی از استان‌ها امروز در اردبیل نیز گرد و غبار محلی طوفان به پا کرد.

وزش باد با سرعت 90 کیلومتر اردبیل را درنوردید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اخطاریه هواشناسی استان اردبیل که صبح امروز منتشر شد وزش باد با سرعت 90 کیلومتر در ساعت اردبیل و بسیاری از مناطق مرکزی این استان را درنوردید.

این وزش باد که زندگی روز‌مره مردم را در شهر اردبیل مختل کرده در آستانه نوروز به تمام پاکی‌ها و زیبایی‌های چند روز گذشته که عموم مردم و شهرداری اقدام به آن کرده بود بار دیگر جامه گرد و خاک پوشاند.

در برخی از مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی رگبار باران و برف رخ داده و کولاک برف در مناطق کوهستانی سبب اختلال در تردد جاده‌ای شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با ورود یک جبهه هوای سرد به منطقه از روز جمعه تا یکشنبه هفته اتی بارش برف به طور گسترده در سطح استان آغاز شده و دمای هوا نیز به صورت کاملا محسوس کاهش می‌یابد.

علی دولتی‌مهر تصریح کرد: طی این مدت دمای هوا در اغلب نقاط استان بین 10 تا 20 درجه نسبت به امروز سرد‌تر خواهد شد.

وی یادآور شد: کولاک برف و یخبندان در ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی کوهستانی سبب اختلال در تردد وسایط نقلیه در جاده‌ها و خیابان‌ها از شب جمعه تا یکشنبه خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل با ورود گرد و غبار استان‌های جنوبی کشور به اردبیل گرد و غبار امروزی در هوای اردبیل را محلی و منطقه‌ای توصیف کرد.

دولتی‌مهر چند توصیه نیز به اهالی استان داشت تا در روزهای آینده عملیات بتون‌ریزی را متوقف کرده و صاحبان انبار‌ها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری‌ و مرغداری‌ها بازدید مکرر از تاسیسات خود داشته و به تنظیم دما اقدام کنند.

این مسئول از صاحبان خودروها خواست ضد یخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی را برای جلوگیری از خسارت یخبندان در اوایل هفته آتی مد‌‌نظر داشته باشند.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در نقاط مه‌خیز استان به ویژه گردنه حیران، اتوبان نمین به اردبیل، راه نیر به سراب گردنه صایین، راه خلخال به اسالم گردنه الماس، راه رضی به گرمی گردنه لنگان به ویژه در صبح و اوایل شب مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دولتی‌مهر در پایان سخنان خود اظهار داشت: از این رو از تردد غیر‌ضروری اجتناب و در صورت لزوم خودروی خود را به چراغ‌های مه‌شکن تجهیز و احتیاط لازم به همراه کاهش سرعت را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول