اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت استان بوشهر مطرح کرد

افزایش قیمت کالاها فقط با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعات، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هرگونه افزایش قیمت‎ها باید با تایید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان باشد و این سازمان در ایام عید هم بر قیمت‎ها نظارت دارد.

افزایش قیمت کالاها فقط با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام عید به دلیل تقاضای کاذب در جامعه و افزایش تقاضاها، زمینه خوبی برای فرصت‎طلبان و متخلفان برای افزایش بی‎رویه قیمت کالاها و تخلف فراهم می‎شود اما بازرسان با دقت و حساسیت بر این امر نظارت و با متخلفان برخورد می‏کنند.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از مصرف‎کنندگان و جلوگیری از افزایش بی‎رویه و غیرکارشناسی قیمت‎ها انجمن حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان در مرکز استان و همه شهرستان‎ها تشکیل شده است.

مرحمتی تصریح کرد: هم‌اکنون این انجمن در مرکز استان در مجمع امور صنفی مستقر است و امیدواریم با حمایت مسئولان این انجمن برای انجام بهتر وظایف خود از مکان و فضای مستقلی برخوردار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: همچنین پنج کانکس مرکز 124 برای رسیدگی به شکایات مردمی در سطح استان نصب شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت بازار در این ایام علاوه بر تشدید فعالیت‎ها در این زمینه، گشت‎‎های مشترک و روزانه با همکاری تعزیرات حکومتی، دستگاه‎های متولی از جمله بهداشت و درمان و رسانه‎ها انجام می‎دهیم.

مرحمتی ادامه داد: هم‌اکنون 270 بازرس افتخاری به طور نامحسوس و ناشناس در سطح استان به امر بازرسی مشغول هستند.

رئیس سازمان صنعات، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در اسفند ماه جاری با 23 واحد صنفی متخلف در استان بوشهر برخورد و همه این واحدها پلمپ شد.

مرحمتی افزود: با همه این واحدهای متخلف برخورد قانونی شده و به منظور اطلاع‌رسانی به عموم، سر در این واحدها پارچه‎نویس مبنی بر متخلف بودن آن واحد نصب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: سهمیه برنج امسال استان برای ایام عید 360 تن، سهمیه مرغ 540 تن، گوشت 60 تن و شکر نیز 360 تن است.

وی تصریح کرد: در ذخیره و تامین میوه ایام پایانی سال و نوروز مشکلی نداریم و 800 تن پرتقال و 140 تن سیب در حال توزیع در استان است.

مرحمتی یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه حوزه بازرگانی داخلی تنظیم بازار است و مسئله مهم در این حوزه بحث عرضه و تقاضا است که چالشی جدی در این حوزه محسوب می‎شود و تمام تلاش ما ایجاد تعادل بین این دو است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول