اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4 گونه نهال در سطح 200 هکتار در شبانکاره کاشت شد

خبرگزاری فارس: 4 گونه نهال در سطح 200 هکتار در شبانکاره کاشت شد.

4 گونه نهال در سطح 200 هکتار در شبانکاره کاشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان بعد از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استان بوشهر، شهرستان دشتستان و مسئولان محلی بخش شبانکاره طرح درخت‌کاری در 200 هکتار از اراضی بخش شبانکاره به منظور بهبود وضعیت فضای سبز و مراتع این بخش آغاز شد.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر در این آئین گفت: بهبود وضعیت مراتع و طبیعت استان یکی از مسائلی است که اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر با همکاری نهادهای ذیصلاح در این زمینه آغاز کرده و در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در این زمینه را شاهد بوده‌ایم.

مهدی کریمی اظهار داشت: بخش شبانکاره دارای پتانسیل و توان بالایی در گسترش و توسعه فضاهای طبیعی و مراتع است و باید در راستای بهبود وضعیت جنگل‌ها و مراتع استان به نحو مطلوب از این پتانسیل‌ها بهره‌ ببریم.

وی در همین راستا افزود: شناسایی و بررسی نقاط و محلاتی که توانایی درختکاری را دارند از مسائل مهمی است که اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر در راستای بهبود وضعیت فضای سبز استان در دستور کار قرار داده و با تمام توان در این راستا گام برمی‌داریم.

کریمی خاطر نشان کرد: طرح درختکاری در 200 هکتار از اراضی بخش شبانکاره با اعتبار بالغ بر 670 میلیون ریال آغاز می‌شود و شاهد کشت چهار گونه نهال در قالب اجرای این طرح در بخش شبانکاره خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: توجه به پوشش گیاهی و حوزه آبخیزداری منطقه یکی از راهکارهای مهم در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست است و مسئولان محلی در بخش‌ها باید توجه خاصی به این امر مهم داشته باشند.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر بیان داشت: این اداره توجه به بحث پوشش گیاهی و مباحث مربوط به آبخیزداری و آبخوانداری را با تمام توان مورد توجه قرار داده و در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان و سایر نقاط استان اقدامات ارزنده‌ای در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول