اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار

کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: با اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار در راستای سرمایه‌گذاری بر گیاهان دارویی، کشت این گیاهان در استان توسعه می‌یابد.

کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بخش عظیمی از اقتصاد کشور به طبیعت و موهبت‌های طبیعی آن وابسته است، از سویی دیگر بهره‌‌برداری از این مواهب طبیعی باید به‌گونه‌ای باشد که این امانت در اختیار نسل‌های آینده نیز قرار بگیرد.

وی از اکوسیستم طبیعی به‌عنوان ذخیره‌گاه اصلی بخش کشاورزی کشور نام برد و گفت: با توجه به اینکه کشور در مواجهه با خطرات خشکسالی قرار دارد، بطوریکه در حال حاضر میانگین بارندگی در کشور کمتر از 250 میلی‌متر در سال گزارش شده است لازم است تا تدابیر ویژه‌ای در این ارتباط اتخاذ شود.

ابراهیمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری منشأ سه رودخانه بزرگ کارون، زاینده‌رود و دز است، افزود: سرمایه‌گذاری در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت آبی این سه رودخانه بزرگ و پرآب کشور می‌تواند پشتوانه اثرگذاری بر سایر بخش‌های اقتصای استان باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای 10 پروژه در راستای بهبود و اصلاح مراتع این استان خبر داد و گفت: جنگل‌کاری، نگهداری و صیانت از پارک‌های جنگلی در سطح 157 هکتار، کپه‌کاری از جمله این اقدامات محسوب می‌‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده در راستای صیانت از منابع طبیعی این استان، گفت: در سال ‌جاری 605 میلیارد تومان اعتبار در قالب اعطای پروژه‌های ملی و استانی به منابع طبیعی این استان تخصیص داده شد.

ابراهیمی با اشاره به تصویب مصوبه 5 میلیارد تومانی به بخش منابع طبیعی این استان در راستای سرمایه‌گذاری بر گیاهان دارویی، گفت: این مصوبه از جمله مصوبات دور چهارم سفر ریاست جمهور به این استان است که به‌طور قطع و یقین با اختصاص این میزان اعتبارات گام‌های بزرگی در راستای توسعه و ترویج گیاهان دارویی در این استان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول