اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توزیع 200 هزار نقشه

35 پایگاه هلال احمر مسافران نوروزی را در اصفهان راهنمایی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: 35 پایگاه نوروزی هلال‌احمر استان اصفهان، با توزیع نقشه راه‌ها و مکان‌های اصلی استان، مسافران نوروزی را راهنمایی می‌کنند.

35 پایگاه هلال احمر مسافران نوروزی را در اصفهان راهنمایی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مؤمنی ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 200 هزار نقشه برای توزیع در میان مسافران نوروزی آماده شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امروز پایگاه‌های امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی افتتاح شد، افزود: در یک برنامه ویژه، اقلام و تجهیزات مربوط به پایگاه‌های بین شهری، شهرستان‌ها و مراکز امدادی ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه هر ساله زمانی که تمام ادارات تعطیل می‌شود، جمعیت هلال‌احمر کار خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه، طرح‌های ویژه نوروزی هلال‌احمر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مأموران هلال‌احمر در ورودی شهر مستقر می‌شوند و اطلاعات مربوط به شهر و استان را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، ادامه داد: 35 پایگاه در سطح استان اصفهان افتتاح می‌شود تا به مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی کنند و راهنمای آنها باشند.

مؤمنی اعضای پایگاه‌های نوروزی هلال‌احمر را کارکنان و داوطلبان اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر برشمرد و بیان داشت: برخی پایگاه‌ها 24 ساعته و برخی دیگر 12 ساعته انجام وظیفه می‌کنند و هر ساله نیز با استقبال خوب مسافران مواجه می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به استقرار پایگاه‌های تجهیزات امدادی جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های استان اصفهان، اضافه کرد: از 24 اسفند تا 15 فروردین پایگاه‌های امداد و نجات حوادث جاده‌ای و اطفاء حریق در معابر اصلی استان مستقر می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اسکان اضطراری مسافران در راه مانده و تهیه تغذیه برای آنها، ارائه کمک‌های روانی به بازماندگان حوادث و پخش بروشورهای آموزشی بین مسافران را از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر در تعطیلات نوروز عنوان کرد.

وی تصریح کرد: 23 شعبه، سه پایگاه ثابت و 28 پایگاه شهری هلال‌احمر، 24 ساعته آماده‌باش هستند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مؤمنی اضافه کرد: 150 نفر از پرسنل و بیش از یک‌ هزار و 800 امدادگر در جاده‌ها مستقر می‌شوند و اگر حادثه‌ای رخ داد، گروه‌های ویژه وارد عمل می‌شوند.

وی اوج مسافرت‌ها را در چند روز آغاز اجرای طرح هلال‌احمر دانست و تأکید کرد: طرح امداد و نجات هوایی نیز در طول این مدت اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار داشت: علاوه بر یک فروند بال‌گرد که در اختیار هلال‌احمر است، هشت دستگاه خودروی امداد و نجات، هفت وانت امدادی، 17 دستگاه موتورسیکلت، دو دستگاه خودروی فرماندهی عملیات و 14 هزار بی‌سیم در اختیار پایگاه‌های جمعیت قرار داده شده است.

وی بیان داشت: 14 پایگاه ثابت بین‌شهری، 15 پایگاه موقت در نقاط حادثه‌خیز، دو پایگاه سیار، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه پادنا شهرستان سمیرم و یک پایگاه امداد و نجات ساحلی در شهرستان چادگان در طول ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مؤمنی در ادامه با اشاره به اینکه برای ساخت اردوگاه اسکان اضطراری در استان چهار نقطه شناسایی شده است، گفت: در جاده اصفهان به شهرضا و شهرهای کاشان، شاهین‌شهر و نجف‌آباد این چهار منطقه دیده شده که در حال گرفتن زمین برای ساخت اردوگاه اسکان اضطراری هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ساخت پایگاه هوایی اصفهان را جزو مصوبات سفر هیئت دولت به اصفهان عنوان کرد و افزود: زمین این پایگاه آماده است و در صدد هستیم تا به تملک جمعیت هلال‌احمر استان در آید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه این جمعیت تاکنون با کمک هوانیروز کمک‌های امدادی مورد نیاز را انجام داده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که جمعیت هلال‌احمر کشور دارد، تمام استان‌ها باید یک بال‌گرد امدادی داشته باشند تا در پایگاه هوایی مستقر شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان 53 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است، تأکید کرد: از سال آینده، کار ساخت و ساز و استقرار پایگاه‌های عملیاتی و امدادی جمعیت هلال‌احمر در این نقاط حادثه‌خیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول