اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دماوند

نماز جماعت شکرانه 12 فروردین اقامه می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند از برپایی و اقامه نماز شکرگزاری به برکت روز 12 فروردین و وزش نسیم متبرک جمهوری اسلامی در این شهر خبر داد.

نماز جماعت شکرانه 12 فروردین اقامه می‏شود

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امروز نشست ستاد 12 فروردین شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

وی ادامه داد: روز 12 فروردین، یک یادگاری بزرگ و ارزشمند از بنیان‏گذار جمهوری اسلامی امام راحل عظیم‏‏الشان (ره) برای امت اسلامی ایران است.

علاءالدینی اضافه کرد: در روزهای مبارزه علیه رژیم طاغوت، شهدای گلگون‏کفن بسیاری به آرزوی خود برای تنفس در فضای جمهوری اسلامی نرسیده و در مسیر نیل به این هدف بزرگ توسط ایادی دستگاه ستم‏کار شاهنشاهی به مقام شامخ شهادت نائل شدند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند افزود: از این رو، ستاد هماهنگی روز 12 فروردین با این دو رویکرد یعنی یادگاری دانستن این روز از سوی امام راحل (ره) و یادآوری رشادت‏های شهدای در بند دستگاه سفاک ساواک تشکیل و با مصوبات خوبی همراه شد.

وی از برگزاری رقابتی فرهنگی در میان اقشار جوان و نوجوان دانش‏آموز و دانشجوی سطح شهرستان دماوند با محوریت قانون اساسی خبر داد.

علاءالدینی تصریح کرد: متاسفانه مطالعه کتاب قانون اساسی یکی از امور مغفول مانده در میان اقشار مختلف جامعه بوده و از این رو، ستاد 12 فروردین شهرستان دماوند نقطه آغازین این مهم با برپایی رقابتی فرهنگی برای تبیین آن در میان نسل‏های آینده است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند با اشاره به تقارن روز جمهوری اسلامی با ایام فاطمیه (س) گفت: روز 12 فروردین سال 91 با ایام‏الله فاطمیه (س) مقارن است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) و دخت نبی مکرم اسلام (ص) نخستین شهید راه ولایت هستند که جان ارزشمند خویش را تقدیم این راه مقدس کردند.

علاءالدینی اضافه کرد: بنابراین، علاوه بر گرامیداشت سالروز پرشکوه 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی نباید از مناسک و مراسم ایام‏الله فاطمیه غافل شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول