اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی

تصویب 27 طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: توسعه فضای مذهبی و آموزشی جزء ضروری‌ترین بخش برنامه‌های تصویب شده است که در این راستا 27 طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به تصویب رسید.

تصویب 27 طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌رضوی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ساخت و احداث پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای به مسائل آموزشی و مذهبی شود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: ایجاد طرح‌هایی مانند طرح‌های جامع تصویبی شهر بایگ برای افق چشم‌انداز طرح توسعه در سال 1400 با معادل 4 هزار و 988  نفر با نرخ رشد 1.2 از مساحت محدوده شهر با هکتار 72.6 آماده‌سازی فاز اول اراضی مهرگان (مسکن مهر قرقی) در شهرستان مشهد به مساحت حدود 64 هکتار و طرح جامع شهر فریمان با جمعیت برای افق 1405 با معادل 66 هزار و 423 نفر و نرخ رشد 3.09 با مساحت (شهری 668) توانسته در رشد زیربنایی و شهرسازی گام مؤثری باشد.

وی افزود: با وجود تعهد استان برای ایجاد 213 هزار شغل در سال جاری تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده با احتساب مشاغل بخش مسکن، به 214 هزار مورد می‌رسد.

صلاحی گفت: هر چند افزایش سهمیه اشتغال استان از 80 هزار مورد در سال 89 به 213 هزار مورد در سال 90، برخی افراد را با تردید مواجه ساخته بود، اما خوش‌بختانه تعامل بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان موجب ‌هم‌افزایی هر چه بیشتر این دستاورد بزرگ شد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: در چند روز باقی مانده سال جاری پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان تا اتمام سال مالی 90 و نیز پس از آن امکان‌پذیر است.

وی افزود: در سال جاری سهم خراسان‌رضوی برای خدمت‌رسانی و کسب رتبه در بین دستگاه‌های اجرایی رشد قابل توجهی داشته است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: رتبه دستگاه‌ها در سال آینده با بیان عالی، خوب و پائین به جای ارقام (1،2،3) عنوان می‌شود.

وی تصریح کرد:سهم خراسان‌رضوی نسبت به میانگین کل کشور در نرخ تورم پائین‌‌تر است و رتبه بیشتری نسبت به میانگین رشد اشتغال دارد.

استاندار خراسان‌رضوی هم‌چنین به حضور پرشور مردم خراسان‌رضوی در تصیمات مهم کشور اشاره کرد و افزود: حضور مردم در روزهای مهم سال جاری 22 بهمن و 12 اسفند بسیار چشمگیر بوده و توانست حیرت دشمنان را در مقابل این پیروزی‌های ارزشمند کسب کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول