اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد

آمادگی 22 اکیپ امدادی قم برای استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، گفت: 22 اکیپ امدادی با حضور بیش از 150 نفر امدادگر، نجاتگر و ... در ایام نوروز در امر خدمت رسانی به مسافران و زائران نوروزی با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند.

آمادگی 22 اکیپ امدادی قم برای استقبال از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، خلیل الله سائلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز، گفت: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز، توسط معاونت جوانان هلال احمر در استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود: 22 اکیپ امدادی با حضور بیش از 150 نفر امدادگر، نجاتگر، پزشک و پرستار، راننده آمبولانس در ایام نوروز در امر خدمت رسانی به مسافران و زائران نوروزی با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند که این میزان در سال گذشته 100 نفر بوده است.

سائلی ادامه داد: بر اساس مصوبه تسهیلات زائران و مسافران نوروزی مصوب شد، تمام بروشورها، مجلات، روزنامه، کتب و محصولات فرهنگی با هماهنگی توسط جمعیت هلال احمر استان قم در بین زائران و مسافران نوروزی توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: با توجه به ورود 15 هزار زائر در سال گذشته به استان قم، امسال نیز به دلیل شرایط ویژه‌ای از جمله وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و مسیر ارتباطی 17 استان کشور شاهد توقف‌های کوتاه مدت عبور و مرور زائران در ایام نوروز در استان قم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی شش خیمه نماز در شش نقطه از مبادی ورودی شهر از جمله میدان ولی‌عصر به سمت مسجد مقدس جمکران، پارک‌سوارشمالی و جنوبی در بستر رودخانه، کمربندی جاده اراک جنب امامزاده سید جمال، اتوبان قم ـ کاشان جنب عوارضی و اتوبان قم ـ تهران جنب پایگاه معصومیه از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز است.

سائلی ابراز داشت: بر اساس هماهنگی با ستاد اقامه نماز از روحانیون واجد شرایط برای پاسخگویی به سئوالات شرعی و اقامه نماز جماعت در مبادی ذکر شده دعوت به عمل آمده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به پیشتاز بودن قم در امر خدمت رسانی به مردم در مناسبت‌های مختلف تصریح کرد: تمام نیرو‌های امدادگر جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم در خصوص نحوه برخورد با زائران و مسافران نوروزی را فرا گرفته‌اند.

وی یادآور شد: چاپ و توزیع بیش از 120 هزار نقشه قم، در بین زائران و مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر در ایام نوروز خواهد بود.

سائلی در ادامه با اشاره به مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با جمعیت هلال احمر استان قم، اذعان داشت: جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز، تمام محصولات و اقلام فرهنگی دستگاه‌های مختلف استان از جمله اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تولیت آستانه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر را در بین زائران و مسافران نوروزی توزیع خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: توزیع 7 هزار کیف کمری امداد متشکل از اقلام مورد نیاز و ضروری امدادی از قبیل پانسمان و کمک‌های اولیه مورد نیاز در حوادث جاده‌ای و همچنین جعبه کمک‌های اولیه تلفنی به منظور توزیع در بین زائران و مسافران نوروزی توسط جوانان هلال احمر استان قم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع 2 هزار جلد کتابچه جاده‌های کشور با عنوان «کتاب سفر راهنما» شامل نقاط حادثه‌خیز، محل پایگاه‌های امداد و اکیپ‌های نوروزی جوانان، اماکن زیارتی و سیاحتی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نیز با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیروی انتظامی در ایام نوروز در بین زائران و مسافران توزیع می‌شود.

سائلی با بیان اینکه تمام جایگاه‌های CNG به منظور طرح راهنمای مسافرین نوروزی در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار می‌گیرد، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با شهرداری قم، در  8 جایگاه CNG در استان قم از جمله جایگاه‌های علوی، بهشت معصومه(س)، ترمینال، 72تن، حاجی زاده، نوقطار، ولی‌ عصر و انصار الحسین توسط 22 اکیپ جمعیت هلال احمر استان قم اطلاع‌رسانی به زائران در ایام نوروز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان داشت: اتوبوس آمبولانس ویژه برای امداد رسانی جمعی و یک بالگرد هوایی در ایام نوروز به مسافران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند. 

وی گفت: طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردین سال آینده توسط جوانان جمعیت هلال احمر استان قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول