اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری همدان:

14 کمیته شهرستانی برای نوروز در همدان فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری همدان گفت: 14 کمیته شهرستانی در ایام نوروز فعال هستند.

14 کمیته شهرستانی برای نوروز در همدان فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان همدان اظهار داشت: ادارات مختلف باید تا مورخ 25 اسفندماه لیست افراد کشیک خود را به فرمانداری ارسال کرده و آتش‌نشانی نیز موظف است یک خودرو را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور ایمنی مسافران مستقر کرده و نیروی انتظامی نیز اکیپ‌های انتظامی خود را در این مکان استقرار دهد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ترافیک خودروهای مسافران در میدان آرامگاه بوعلی شرکت مخابرات با همکاری شهرداری موظف است تا پارکینگ خود را از مورخ 29 اسفندماه از ساعت 8 صبح الی 22 شب در اختیار مسافران نوروزی قرار داده و تربیت بدنی نیز باید در شرایط بحران از آمادگی کامل به منظور قرار دادن سالن‌های ورزشی در اختیار مسافران برخوردار باشد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور فراهم کردن رفاه حال مسافرین نام و آدرس نمایندگان بیمه اتومبیل و حوادث در غالب بروشورهایی به مسافران ارائه و شهرداری نیز نسبت به آسفالت بلوار فرودگاه، تأمین روشنایی معابر، نصب تابلو و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ایجاد سرعت‌گیر در محل‌های مناسب و تأمین نظافت و منظر شهری اقدامات لازم را طی روزهای اخیر انجام دهد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 همدان نیز به منظور اسکان مسافرین یک هزار و 228کلاس را در اختیار ستاد قرار داده‌اند که کلاس‌های درجه یک دارای یخچال، تلوزیون، فرش، پتو و وسایل گرم‌کننده و سردکننده هستند که این کلاس‌ها در ناحیه یک شامل 277 کلاس درجه یک با ظرفیت پذیرش هر کلاس پنج نفر، 71 کلاس درجه دو با دارا بودن یخچال مشترک و 300 کلاس درجه سه با دارا بودن زیرانداز است که جمعاً 641 کلاس را به خود اختصاص می‌دهد.

محمدی کلاس‌های آماده برای اسکان مسافرین در ناحیه دو را شامل 168 کلاس‌ درجه یک، 110 کلاس درجه دو و 309 کلاس درجه سه عنوان و تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه یک وعده غذای گرم به مسافران با چهار رستوران در ناحیه یک و سه رستوران در ناحیه دو قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: به منظور توسعه و تشدید کنترل نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی و رستوران‌ها روزانه 37 بازرس مرکز بهداشت از ساعت 8 الی 20 شب فعالیت کرده و بیش از 7 هزار امکنه و مراکز عمومی کنترل می‌شوند که در این راستا شماره 09678 ستاد فوریت‌های سلامت محیط کار و وزارت بهداشت و شماره تماس مستقیم 8527455 به صورت آنلاین آماده دریافت شکایات مردمی است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری همدان اظهار کرد: میراث فرهنگی نسبت به چاپ کتاب، بروشور و نقشه‌های راهنمای مسافران اقدامات لازم را انجام و منازل مسکونی را که توسط افراد نا آشنا به مسافران پیشنهاد می‌شود را کنترل و حتی‌المقدور آنها را شناسنامه‌دار کند و اداره هواشناسی نیز موظف است گزارشات هواشناسی را در زمان معین به ستاد حوادث ارسال کند تا مواقع بحران شناسایی و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

وی اورژانس بیمارستان بعثت، درمانگاه و داروخانه‌های شبانه‌روزی را آماده ارائه خدمات به مسافران عنوان کرد و افزود: مکان این مراکز توسط بروشور به مسافران اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدی در پایان شعار سال 91 راهنمایی و رانندگی را بهار من، سلامت تو و آرامش تو عنوان و بیان داشت: امیدواریم ترافیکی روان همراه با سلامتی و کاهش تصادفات را داشته باشیم و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز 15 مسجد و شش امامزاده را به منظور پذیرایی از مسافران آماده کرده و در امام زاده عبدالله نیز طرح آرامش بهاری و توزیع عیدی در میان زائرین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول