اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان بسیج دانشجویی قزوین صورت می‌گیرد

اعزام 2200 دانشجوی قزوینی به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: 2 هزار و 200 نفر از دانشجویان قزوینی همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز در قالب کاروان‌های راهیان نور با عنوان برمودای خشکی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

اعزام 2200 دانشجوی قزوینی به اردوهای راهیان نور

محمد کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی استان قزوین در سال جاری در شش دوره انجام شده است که نخستین دوره آن در سیزدهم بهمن ماه با اعزام 400 نفر از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین آغاز شد.

این مسئول عنوان کرد: 19 اسفند ماه نیز با آغاز دور دوم اردوهای راهیان نور دانشجویی، 200 نفر از برادران دانشجو از دانشگاه‌های سطح استان قزوین به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

وی تشریح کرد: هم‌اکنون نیز 450 نفر از خواهران و برادران دانشگاه آزاد اسلامی و در دور چهارم 450 نفر دیگر از خواهران دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور دارند. 

کشاورز افزود: در دور پنجم این اردوها، 300 نفر از خواهران و برادران دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان به مناطق اعزام شدند و دور ششم که 25 اسفند ماه می‌باشد 350 نفر از خواهران دانشجوی غیرانتفاعی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی بویین‌زهرا سفر معنوی خود به مناطق عملیاتی جنوب کشور را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: پشتیبانی ستادی برنامه‌ها، طراحی و توزیع بسته‌های فرهنگی، جذب و به کار گیری راوی و روحانی برای کاروان‌های راهیان نور دانشجویی از فعالیت‌هایی است که در بسیج دانشجویی استان قزوین پیگیری می‌شود.

این خادم شهدا گفت: محل اسکان دانشجویان راهیان نور پادگان شهید مسعودیان اهواز است.

* روز شمار برنامه‌های سفر معنوی راهیان نور بسیج دانشجویی

کشاورز با تشریح روز شمار سفر راهیان نور اظهار کرد: روز نخست اردو، بازدید از منطقه گمرک که محل اسکان رزمنده‌های غواص قزوینی در عملیات کربلای چهار می‌باشد برای دانشجویان پیش‌بینی شده است، زیارت و بازدید از یادمان شلمچه در روز دوم سفر ادامه دارد و همچنین در پادگان شهید مسعودیان اهواز، تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در صبح روز سوم، زیارت پاسگاه زید و یادمان طلائیه با روایت‌گری سیدیاسر موسوی ادامه دارد، در غروب این روز زیارت یادمان هویزه و معراج شهدا که هم‌اکنون 25 شهید تفحص شده در آنجا حضور دارند برگزار می‌شود.

کشاورز خاطر نشان کرد: صبح روز چهارم با نوای دعا و نرمش صبحگاهی به یاد صبحگاه دوکوهه و به یاد شهید همت اردو ادامه پیدا می‌کند، در این روز زیارت یادمان‌های دهلاویه، چزابه، فکه و شرهانی انجام شده و دانشجویان در اردوگاه سد کرخه به استراحت می‌پردازند، روز پنجم نیز که آخرین روز اردوست، سفر حرکت به سمت قزوین پیش‌بینی شده است.

* راویان، خادمان و روحانیان در خدمت دانشجویان

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان قزوین افزود: راویان، خادمان و روحانیان از جمله افرادی هستند که در طول این سفر پربرکت برای خدمت به دانشجویان حضور دارند.

کشاورز با تشریح وظایف راویان توضیح داد: راویان اردوهای راهیان نور دو دسته هستند، یک دسته افرادی که فضای جبهه را درک کرده‌اند و دسته دیگر در اثر مطالعات فراوان پیرامون دفاع مقدس صاحب نظر و اندیشه شده‌اند و در این سفر از حضور آنها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: خادمان اردوهای راهیان نور در قالب گروه‌های آمادی، فرهنگی، هدایت و قرارگاه به خدمت‌گزاری برای دانشجویان مشغول هستند، روحانیان نیز در بیان مباحث اعتقادی و جنگ نرم برای مخاطبان خود فعالیت می‌کنند.

* در جذبه نگاه شهدا غرق می‌شویم

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان قزوین در پایان عنوان کرد: برمودای خشکی نامی است که برای کاروان‌های دانشجویی اعزام شده از قزوین انتخاب شد و دلیل این انتخاب، جذبه و کششی است که از طرف شهدا در مناطق عملیاتی جنوب وجود دارد.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول