اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان کرد

تاثیرگذاری عمیق اردوهای راهیان نور بر نسل سوم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: نسل سوم که فضای دوران دفاع مقدس را ندیده است، نمی‌تواند اهمیت حفظ ارزش‌ها را درک کند اما اردوی راهیان نور می‌تواند در این زمینه بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

تاثیرگذاری عمیق اردوهای راهیان نور بر نسل سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، احمد حسینی در حاشیه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب با اشاره به ضرورت برگزاری اردوی راهیان نور اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دورانی پر افتخار بود که به پایان رسید و نسلی که در آن زمان زندگی می‌کرد موفق به درک این دوران شد.

وی با اشاره به سخن بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دوران مقدس گنج است و باید آن را استخراج کرد، عنوان داشت: استخراج از این دوران همان انتقال ارزش‌های موجود به نسل‌های آینده است.

حسینی گفت: بخشی از ارزش‌های این دوران از طریق فیلم، کتاب، محاوره و... به نسل‌های فعلی منتقل شد اما دیدن و حضور در مکان و موقعیتی که شهدا در‌ آن قرار گرفتند می‌تواند ایثار و فداکاری آنها را ذهن و باور جوانان نهادینه سازد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) ابراز داشت: به نظر می‌رسد مهم‌ترین راهکار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، بازدید از مکان‌هایی است که شهدا در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی گفت: در کشورهای اروپایی مکانی که درگیری و جنگی در آن رخ داده است به مامن و یادگاری از آن دوران تبدیل می‌شود، حال آنکه شیوه‌ حضور آنان در جبهه‌های جنگ با جانفشانی‌های جوانان ایران اسلامی قابل مقایسه نیست.

حسینی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان با حضور در مناطق عملیاتی و درک شرایطی که رزمندگان در آن قرار گرفتند، به اهمیت حفظ این انقلاب و نظام آگاه‌تر می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: با بیان و زبان شفاهی نمی‌توان سختی شرایطی را که رزمندگان در آن قرار گرفتند، بازگو کرد، اما حضور در مناطق عملیاتی و درک این فضا می‌تواند سختی این شرایط را ملموس‌تر سازد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود دوران طلایی دفاع مقدس برای همیشه زنده بماند، اضافه کرد: این یک وظیفه همگانی است که یاد 300 هزار شهیدی که در این دوران به شهادت رسیدند، زنده نگاه داشته شود.

حسینی گفت: در طول 200 سال اخیر با هر جنگ و تعرض به این مملکت بخشی از آن به تسخیر استکبار درآمد، اما در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی مردم، یک وجب از خاک مملکت جدا نشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه بدون دیدن و تنها در قالب بیان ایثار و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس منتقل نمی‌شود، گفت: نسل سوم که فضای  دوران دفاع مقدس را ندیده است، نمی‌تواند اهمیت حفظ ارزش‌ها را درک کند اما اردوی راهیان نور می‌تواند در این زمینه بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول