اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دوگنبدان خبر داد

اجرای گروه موسیقی شیدای شیخ جام در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: گروه موسیقی شیدای شیخ جام با دعوت این شورا در گچساران به اجرای موسیقی می‌پردازند.

اجرای گروه موسیقی شیدای شیخ جام در گچساران

کوکب حاتمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها در کنار توجه به مسائل عمرانی و خدماتی در شهرها، توجه به مسائل فرهنگی و هنری را نیز در دستور کار دارند.

* لزوم توجه به ارزش‌های ملی و محلی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی دوگنبدان بیان داشت: توسعه فرهنگی منجر به خودباوری جامعه می‌شود و در شکل‌گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

حاتمی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: توسعه فرهنگی از طریق اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی جوابگوی نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه است.

وی با تشریح نقش هنر در زندگی انسان‌ها گفت: هنر شرایطی را فراهم می‌کند تا انسان بتواند با خیال راحت و دور از هیاهو در میان زیبایی‌ها سیر کرده و به آرامش برسد.

حاتمی موسیقی را هنر بیان افکار و احساسات انسان و وصف جلوه‌های طبیعی به وسیله صوت‌ها عنوان کرد و خبر داد: برای اولین بار در گچساران گروه موسیقی "شیدای شیخ جام" به سرپرستی استاد غلامحسین غفاری از تربت حیدریه با دعوت شورای شهر و شهرداری دوگنبدان به اجرای برنامه در این شهرستان می‌پردازند.

این عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان ابراز داشت: گروه موسیقی شیدای شیخ جام به مدت دو شب در گچساران به اجرای برنامه می‌پردازند که اولین اجرای این گروه در سالن وحدت این شهرستان در تاریخ 28 اسفند ساعت 19 برگزار می‌شود.

حاتمی با اشاره به رایگان بودن تماشای این برنامه موسیقی یادآور شد: از کلیه علاقمندان، شهروندان و خانواده‌ها برای تماشای این برنامه موسیقی دعوت به عمل می‌آید.

* لزوم استفاده از هنر فاخر در راستای انتقال ارزش‌های اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی دوگنبدان ادامه داد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی برنامه موسیقی گروه شیدای شیخ جام در تاریخ 29 اسفند ساعت 19 در پارک نفت گچساران برای علاقمندان اجرا می‌شود.

حاتمی با اشاره به ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط شورای اسلامی و شهرداری دوگنبدان توزیع سی‌دی، بروشور، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در نقاط مختلف شهر و برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی را از جمله فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شورا و شهرداری عنوان کرد.

وی معتقد است مسئولان باید بستری را فراهم آورند تا بتوان از دانش و تجربه هنرمندان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

حاتمی استفاده از هنر فاخر در راستای انتقال ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی به جامعه و به ویژه انتقال آن به نسل جدید توسط هنرمندان واقعی را نیاز جامعه امروز کشور دانست.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول