اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

آموزش اخلاق باید در نظام تعلیم و تربیت کشور نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: آموزش رفتار دینی و احکام اسلامی باید به عنوان یک اصل در نظام تعلیم و تربیت کشور نهادینه شده و از همان آغاز ورود افراد تحت آموزش رفتارهای دینی قرار گیرند.

آموزش اخلاق باید در نظام تعلیم و تربیت کشور نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در کارگاه آموزشی حقوق شهروندی اظهار داشت: پرداختن به مسئله حقوق شهروندی در چهارچوب قانون زمانی نتیجه مثبت خواهد داشت که آموزش در وقت و زمان مناسبی انجام شده باشد تا افرادی دین‎محور و قانون‎مدار آماده ورود به جامعه شوند.

وی ادامه داد: چنانچه به مسئله آموزش توجه جدی نشود و در این خصوص درست عمل نکنیم آنگاه باید دغدغه‎هایمان را در راستای آسیب‎های اجتماعی در بخش مقابله صرف و برخوردهای قانونی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه انسان نیازمند رفتار است، افزود: استدلال‎های انسان اگر تبدیل به رفتار شده و با آموزه‎های دینی عجین شود جامعه‎ای مطلوب و برازنده نظام دینی به وجود خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز دغدغه حکومت و حاکمیت است اینکه مردم خود ارزشمندی داشته باشیم که برای نیل به این هدف، نیازمند آموزش جدی آموزه‎های دینی هستیم.

جمشیدی در ادامه بیان داشت: نظم آفرینی، پاسداری از حرمت‎ها و حقوق مردم، ایجاد امنیت و اجرای قانون از حقوقی به شمار می‎رود که در نظام اسلامی به این دلیل که ما مسلمان هستیم شرعا، عقلا و عرفأ موظف به اجرای این امور مهم هستیم.

به گفته وی هدف از فعالیت ستاد صیانت از حقوق شهروندان و کمیته‎های ذیربط در نظام اسلامی رسیدن به نقطه‎ای است که امت اسلامی از ویژگی خود ارزشمندی بهره‎مند بوده و جامعه فاضله‎ای به وجود بیاید که زندگی در آن لذت‎بخش و توأم با آرامش و در شأن نظام دینی باشد.

شایان ذکر است در این دوره آموزشی که با حضور احمد دستمال‎چیان رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور همراه بود فرمانداران، بخشداران، مدیران کل و تعداد زیادی از کارشناسان استانداری گلستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول