اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال ‌جاری تاکنون

740 روحانی به مناطق میناب اعزام شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب از اعزام 740 روحانی به مناطق مختلف این شهرستان طی سال‌جاری تاکنون خیر داد.

740 روحانی به مناطق میناب اعزام شده‌اند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه این تعداد در ماه‌های محرم، صفر، رمضان، دهه فجر و ولایت و ایام فاطمیه به مناطق مختلف میناب اعزام شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 80 درصد غیر بومی و 15 درصد دیگر را طلاب بومی تشکیل می‌دهند.

هاشمی افزود: از بین روحانیون اعزام شده 90 درصد دارای تحصیلات سطح، یک، دو و سه و 430 نفر آنان 10 تا 15 سال سابقه تدریس درس خارج فقه داشتند.

وی از علماء به عنوان سربازان امام زمان(عج) و ادامه دهنده راه انبیاء الهی نام برد و افزود: تبلیغ امری سخت و دشوار است.

این مسئول ادامه داد: تبلیغ با امور خدماتی و اجرایی تفاوت‌های فراوانی دارد و تأثیر آن در جامعه زمان می‌برد.

رئیس اداره تبلیغات میناب با تشریح عملکرد یک ساله اداره تبلیغات اسلامی میناب اظهار داشت: در 32 گفتمان در دبیرستان دخترانه، 15 گفتمان در دانشگاه، 7 مورد در حوزه علمیه حضرت زینب(س)، 17 مورد در مساجد و حسینیه و 15 مورد در مدارس راهنمایی، فرهنگسرا و سالن‌های ورزشی برگزار شده است.

هاشمی موضوعات گفتمان‌های دینی را عفاف و حجاب، خانواده و حجاب فرزندان، آسیب شناسی جامعه بدون حجاب، روابط دختر و پسر و حدود شرعی، بهداشت و سالم سازی خانواده و مدیریت فرهنگی عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری سه کرسی آزاداندیشی با مباحث مهدویت، آسیب‌شناسی عاشورا، وهابیت و روابط دختر و پسر در دانشگاه‌ها و مدرسه علوم دینی اهل سنت از دیگر اقدامات انجام شده در طول سال ‌جاری است.

وی هم‌چنین افزود: در سال‌ جاری 210 نفر از بانوان شاغل در ادارات و 220 مربی پرورشی آموزش و پرورش طی دو روز در کارگاه آموزشی با مقوله ارتباط شرعی آشنا شدند.

هاشمی عنوان کرد: وجود 54 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و 6 هزار و 500 دانشجو که نیاز به بیان احکام و تشریح ارزش‌های اسلامی دارند که برعهده علماء و روحانیون است.

وی افزود: مردم در مسائل سیاسی به رشد قابل توجهی رسیده‌اند، ولی در ساده‌ترین احکام خود ضعیف و درمانده هستند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول