اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان

نمایش مردمی وحدت تقریب مذاهب اسلامی در تالش

خبرگزاری فارس: همایش تقریب علما و متنفذین اهل سنت گیلان با حضور بالغ بر 200 نفر از روحانیون، متنفذان و اساتید در تالش برگزار شد.

نمایش مردمی وحدت تقریب مذاهب اسلامی در تالش

 به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان بعد از ظهر امروز با تلاش علما و ریش سفیدان شیعه و اهل سنت غرب گیلان و  حضور مسئولان استانی به ‌منظور نمایش مردمی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

در این همایش که با درخواست علما و ریش سفیدان اهل سنت غرب گیلان با حضور مدیرکل اطلاعات گیلان، فرمانداران و ائمه جمعه تالش، رضوانشهر و آستارا برگزار شد، بیش از 200 نفر از علما و نخبگان اهل سنت گیلان حضور داشتند.

این همایش به مدت چهار ساعت برگزار شد و شش نفر از مسئولان شهرستانی و استانی و علما و اساتید اهل سنت به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تقریب مذاهب پرداختند.

دو جلد کتاب دینی در بسته‌های فرهنگی همایش به شرکت‌کنندگان اهدا شد و در مدت زمان چهار ساعت برگزاری همایش هیچ فردی سالن محل برگزاری مراسم را ترک نکرد و تمام شرکت‌کنندگان تا پایان مراسم حضور داشتند.

جمعی از طلاب و روحانیون جوان اهل سنت از شهرستان‌های تالش، آستارا و عنبران نیز در این مراسم حضور داشتند.

استاد احسان شفیقی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و محقق اردبیلی و پژوهشگر اهل سنت تالش در این نشست حضور داشت.

بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری با موضوع وحدت شیعه و سنی و آیاتی در زمینه وحدت در سالن همایش نصب شده بود.

جمعی از هنرمندان جوان اهل سنت تالش مسئولیت تصویربرداری و عکسبرداری از همایش را به‌عهده داشتند.

امام جمعه اهل سنت پره‌سر، اسالم، تالش و دیگر نقاط نیز با حضور در این همایش بر وحدت و تقریب بیش از پیش مذاهب اسلامی تاکید کردند.

مدیر کل اطلاعات گیلان در وقت استراحت دو نیمه برگزاری همایش مذکور پای سخنان برخی از شرکت‌کنندگان در این همایش نشست.

چند نفر از علما و اهل سنت غرب گیلان نیز در پایان این مراسم در گفت‌و‌گوی صمیمی با مسئولان محلی و استانی از تلاش‌های دولت در توسعه چشمگیر استان و نگاه ویژه مسئولان به حل مشکلات رفاهی مناطق سنی‌نشین گیلان تشکر کردند و خواستار برگزاری ادامه این نشست در همایش‌های بعدی شدند.

عکس‌های یادگاری برخی از علما، معتمدان، مسئولان و چهره‌های علمی نیز در پایان مراسم قابل تامل بود و پس از آن با تشکیل حلقه وحدت، نشست مذکور به پایان رسید.

بازار داغ شعرخوانی اشعار مولانا در این همایش توسط سه نفر از سخنرانان نیز در نوع خود جالب بود که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

برخی از حاضران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس برگزاری این همایش را روز خدا دانستند و از توجه ویژه مسئولان نظام اسلامی به تقریب مذاهب تجلیل کردند.

پذیرایی بین برنامه نیز به حلقه‌های تقریبی تبدیل شد و اساتید حاضر به تبادل افکار و اندیشه‌های خود در زمینه تقریب در فضایی دوستانه پرداختند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول