اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اطلاعات گیلان:

ایران الگوی تقریب مذاهب است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌فرهنگی اداره ‌کل اطلاعات گیلان گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی تقریب مذاهب در جهان اسلام است.

ایران الگوی تقریب مذاهب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش مقام مذکور بعد از ظهر امروز در همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان اظهار داشت: شیعه و سنی باید بیش از پیش به طرف مشترکات دینی گام بردارند.

وی با بیان اینکه هزاره سوم، هزاره قومیت‌ها است اظهار داشت: در بیش از 91 درصد کشورهای جهان مباحث قومیتی و مذهبی وجود دارد.

معاون اداره ‌کل اطلاعات گیلان با بیان اینکه در حوزه سیاسی قومیت می‌تواند موجب بحران شود افزود: ضعف حکومت مرکزی، موقعیت جغرافیایی، دوران گذار حاکمیت و نقش بیگانگان چهار نگاه این حوزه را معطوف خود می‌کند.

وی اسلام راستین را مقابله نور با ظلمت عنوان کرد و بیان داشت: اسلام دین وحدت و مساوات اقوام مختلف بوده و بیشترین توجه را به یکپارچگی ملت‌ها دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی شاهد وحدت عملی مردمی بین مذاهب اسلامی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه هشت قومیت و ادیان و مذاهب مختلف در کشور وجود دارد تصریح کرد: وجود اقوام و گروه‌های مختلف مردم با لهجه‌ها و گویش‌های محلی یکی از ویژگی‌های خاص مناطق مختلف کشور است.

معاون اداره کل اطلاعات گیلان، اخوت شیعه و سنی در سراسر کشور را منشأ خدمات بسیاری در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: وحدت و یکدلی بین مردم موجب شده است تا هیچ نفوذی توسط دشمنان در برابر سد عظیم این وحدت مردمی ایجاد نشود. 

وی ابراز داشت: وحدت و یکپارچگی اقوام راه دست یافتن به استقلال و جامعه‌ای بدون فساد بوده و الگوپذیری از انقلاب و دستورات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان مرجعی برای تمام مصلحان جهان است.

معاون اداره ‌کل اطلاعات گیلان با تاکید بر اینکه در درون تمام فرهنگ‌ها خرده فرهنگ وجود دارد اذعان داشت: هم‌پوشانی در این جوامع مهم است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی نماد و الگوی تقریب مذاهب در جهان است خاطر نشان کرد: اقوام و مذاهب برای وفاق اجتماعی در حرکت هستند.

 همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان با تلاش علما و ریش‌سفیدان شیعه و اهل سنت غرب گیلان و حضور مسئولان استانی به‌ منظور نمایش مردمی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در تالش برگزار شد.

انتهای‌ پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول