اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

قدمگاه مرو "خانه امام رضا(ع)" در ترکمنستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از موافقت اولیه دولت ترکمنستان برای تأسیس مجتمع فرهنگی در قدمگاه مرو "خانه امام رضا(ع)" در این کشور خبر داد.

قدمگاه مرو "خانه امام رضا(ع)" در ترکمنستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، محمدباقر خرمشاد در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در جمع کمیته امور بین‌الملل دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: با توفیقات الهی مذاکرات اصلی با رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان صورت گرفته است و موافقت اولیه برای ساخت مجتمع فرهنگی (قدمگاه مرو در ترکمنستان) تصویب شد.

وی با اشاره به وجود معرفت ذخیره شده در دل همه ایرانیان نسبت به وجود مقدس امام رضا(ع) گفت: آیا در جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی برای امام رضا(ع) که یک سرمایه و یک ذخیره و منبع هستند کاری انجام شده است؟

خرمشاد افزود: هر متخصص و کارشناس فرهنگی که به ایرانیان می‌نگرد ایران و ایرانی را با نام امام رضا(ع) می‌شناسد آیا با وجود این معرفت عظیم کاری در خور شأن این آقا انجام شده است؟

وی در پاسخ به سؤالات موجود در ارتباط با وجود سرمایه عظیم ایرانیان امام رضا(ع) گفت: برگزاری جشنواره امام رضا(ع) مسلماً توانسته با قوت فراوان در کشورهای مختلف گوشه‌ای از معرفت رضوی را بگستراند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: ایران را بنام امام رضا(ع) می‌شناسند و ما به عنوان یک مرجع برای رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور باید منابع لازم برای تغذیه این مراکز را فراهم کنیم.

وی گفت: باید برای دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تمهیداتی اندیشید و هفته‌های رضوی را در خارج از کشور در کنار هفته‌های فرهنگی برگزار کنیم و می‌توانیم تمام 14 محور جشنواره امام رضا(ع) را در هفته‌های فرهنگ رضوی به مردم دوستدار اهل‌بیت در کشورهای دیگر نشان دهیم.

خرمشاد با مهم دانستن تأمین محتوای جشنواره فرهنگ رضوی به ایجاد یک شبکه کابلی اشاره کرد و افزود: بحث ایجاد یک شبکه کابلی در ارتباط با معارف رضوی می‌تواند در اشاعه فرهنگ و معارف رضوی اهمیت بسزایی داشته باشد. 

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول