اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی:

گنبد امام رضا(ع) مقاو‌م‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی از مقاوم‌سازی گنبد منور امام رضا(ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گنبد امام رضا(ع) مقاو‌م‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد احمد علوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌چنین در سال جاری کار مقاوم‌سازی دو بنای سردرب نقاره‌خانه حرم مطهر امام هشتم(ع) و هم‌چنین سردرب ساعت این حرم ملکوتی واقع در صحن انقلاب (عتیق) توسط متخصصان داخلی آستان‌ قدس رضوی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف آستان‌ قدس رضوی در حوزه‌های مختلف افزود: در حال حاضر کارهای وسیع و مختلفی در این زمینه در راستای رفاه هر چه بیشتر زائران و مجاوران در این مجموعه در حال انجام است.

قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی تصریح کرد: در همین زمینه می‌توان به اقداماتی در حوزه‌های خدمات‌رسانی به زائران، ورود در عرصه معماری اسلامی، آموزشی، فنی و مهندسی، دانشگاهی و پیش‌دانشگاهی و کتابخانه‌ای اشاره کرد.

وی آستان ‌قدس رضوی را محملی برای فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف دانست و متذکر شد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌ قدس رضوی در حال حاضر به یکی از مراجع مهم در عرصه‌های تحقیقاتی بدل شده است.

علوی آستان ‌قدس رضوی را دارای دقیق‌ترین بودجه موقوفاتی کشور برشمرد و گفت: براساس تأکیدات تولیت این آستان مقدسه تمام وقف‌نامه‌ها باید براساس نیات واقفان به بهترین شکل اجرا شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از یک هزار وقف‌نامه و 2 هزار و 500 رقبه موقوفه‌ای توسط آستان‌ قدس رضوی اداره می‌شود.

قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی در ارتباط با برنامه‌های ورزشی این مجموعه نیز گفت: مراکز ورزشی این ارگان در بیش از 250 هزار مترمربع افزون بر 60 رشته را در اختیار علاقه‌مندان و ورزشکاران قرار داده است.

وی تأکید کرد: هم‌چنین آستان ‌قدس رضوی در زمینه بهداشتی و درمانی نیز با تأسیس مراکزی چون بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی، بیمارستان منتصریه ویژه پیوند کلیه و کبد و دیالیز، راه‌اندازی داروسازی ثامن و هم‌چنین دارالشفا و داروخانه امام رضا(ع) تأثیر بسزایی در افزایش سرانه فضاهای درمانی کشور داشته است.

علوی با اشاره به ساخت یک رواق 11 هزار مترمربعی در طبقه تحتانی رواق بزرگ امام خمینی(ره) افزود: هم‌چنین یک رواق مسقف نیز در باب‌الاسلام در حال ساخت است که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول