اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش:

ایران تنها کشور الگوی جهانیان است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش هویت‌یابی، استقلال و عزت‌طلبی را از برکات انقلاب دانست و گفت: ایران تنها کشور الگو برای جهانیان است.

ایران تنها کشور الگوی جهانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش حجت‌الاسلام حسین خانی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان اظهار داشت: دشمن با ابزار جنگ نرم در تلاش برای استحاله در دین اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه غرب دشمن اصلی شیعه و سنی است افزود: دشمنان اسلام با ورود به کشورهای حاشیه خلیج فارس حذف آیات شهادت و جهاد را از کتاب‌ها پیش گرفته‌اند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش گفت: دشمن با نفوذ به کشورهای حاشیه خلیج فارس قانع نشده و در تلاش برای نفوذ نرم در کشورمان است.

وی دستکاری در دین اسلام، ایجاد تفرقه در بین صفوف مسلمانان و تلاش برای جدایی دین از سیاست را از حربه‌های استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: هویت‌یابی، استقلال، عزت‌طلبی و جمهوری اسلامی دستاورد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

خانی‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای بر هم زدن وحدت بین شیعه و سنی اظهار داشت: دشمن با توجه به شرایط و سنجیدن وضعیت کشور، برای ضربه زدن به اسلام برنامه‌ریزی می‌کند و همه باید تلاش کنیم تا تفرقه دشمنان نقش بر آب شود.

وی با اشاره به ضرورت داشتن بصیرت در ملت‌های مسلمان در برابر دسیسه‌های استکبار ابراز داشت: وحدت از ضروریات جامعه اسلامی بوده و صهیونیست‌ به دنبال تفرقه در جهان اسلام است.

این مسئول با تاکید بر اینکه انسان‌های عاقل در دنیا معتقدند که ایران تنها کشور الگو در جهان است بیان داشت: انسان‌های عاقل دارای چهار خصلت خداشناسی، آخرت‌شناسی، دنیاشناسی و دشمن‌شناسی هستند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی چالش‏هایى که بر سر راه تحقق انسجام اسلامى قرار دارد اظهار داشت: استعمار و توطئه‌هایش، صهیونیسم جهانى، حکومت‏هاى استبدادى، روشنفکران سکولار و عالمان متحجر، تعصبات نابه‌جاى مذهبى، جهل مذاهب نسبت به یکدیگر و غفلت مسلمانان بخشى از این چالش‏ها به شمار می‌روند.

خانی‌پور یادآور شد: آمریکا در مقابل وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی با بمب‌های اتمی‌ خود نیز نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل دشمن ید واحده باشیم اضافه کرد: دشمن از وحدت مسلمانان واهمه دارد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش با بیان اینکه اسلام به حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان تاکید دارد خاطر نشان کرد: وحدت در چارچوب دین ناگسستنی است.

وی اظهار داشت: کتاب آسمانی قرآن، دین اسلام، قبله و پیامبران رحمت برای شیعه و سنی مشترک هستند و تمام مسلمانان این حقیقت را می‌دانند.

خانی‌پور درباره بیداری اسلامی افزود: اوج کمال و رسیدن به واقعیت اجتماعی در دین اسلام تجلی یافته است.

وی بیان داشت: کسانی که در تلاش برای نفاق و جدایی بین شیعه و سنی هستند با دیدن وحدت مسلمانان دست تسلیم را بالا برده‌اند.

به گزارش فارس همایش تقریب علما و متنفذان اهل سنت گیلان با تلاش علما و ریش سفیدان شیعه و اهل سنت غرب گیلان و با حضور مسئولان استانی به‌منظور نمایش مردمی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد و بیش از 200 نفر از علما و نخبگان اهل سنت گیلان حضور داشتند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول