اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

حمایت مردمی به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قدرت می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: حمایت مردم و پشتیبانی رسانه‌ها میزان تأثیرگذاری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

حمایت مردمی به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قدرت می‌دهد

سیدجلال فیاضی امروز در حاشیه نشست خبری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: به دلیل نوپا بودن انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ناآشنایی مردم با این انجمن، هنوز وضعیت مناسب و قابل قبولی در فعالیت‌های انجمن صورت نگرفته است که حمایت مردم و پشتیبانی رسانه‌ها میزان تأثیرگذاری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

وی از ایجاد زمینه تخصصی در انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد و گفت: باید بنیه تخصصی و پرسنلی را در این انجمن تقویت کرده و در واحدهای نظارتی حضوری تأثیرگذار و فعال داشته باشیم.

فیاضی متذکر شد: اولویت اصلی در برنامه‌های انجمن در سال آینده، تشکیل انجمن‌های تخصصی در 10 زمینه است که از اعضاء و ناظران انجمن حمایت از حقوق تشکیل می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وظیفه اصلی کارگروه تخصصی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را رسیدگی به حقوق مصرف‌کنندگان از لحاظ تخصصی دانست و عنوان کرد: باید هر متخصص نظر کارشناسانه در زمینه تخصصی خود از قبیل خودرو، مواد غذایی و ... ارائه دهد تا به ‌طور کارشناسانه به مسائل رسیدگی شود.

وی ادامه داد: چهار حوزه خودرو، مسکن، مواد غذایی و پوشاک در اولویت‌بندی 10 زمینه تخصصی قرار گرفته است، چرا که بیشتر نیاز مردم در این زمینه‌هاست و به تدریج زمینه‌های تخصصی دیگر نیز در دستور کار انجمن قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه هنوز بنا به دلایل تصمیم‌گیری دولتی نتوانستیم نقش تأثیرگذاری را در قیمت و کیفیت کالا و خدمات ایفا کنیم، افزود: هر چند سعی کردیم قیمت شیر افزایش نیابد اما این اتفاق رخ داد و فقط از حالت بالا رفتن تصاعدی قیمت شیر تا حدی توانستیم جلوگیری کنیم.

فیاضی اجرای اصل 44 قانون اساسی را در تصمیم‌گیری‌های انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مؤثر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر میزان تأثیرگذاری این انجمن بالا نیست و به هر میزان که اجرای اصل 44 قانون اساسی موفق عمل کند به همان میزان انجمن‌ها مؤثر‌تر و فعال‌تر عمل می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قیمت و کیفیت کالا و خدمات پس از فروش را نیز از مؤلفه‌هایی دانست که در حفظ کالا در سبد خانوار مؤثر است. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول